10 Kasım 2013 Pazar

Boğaz Altında 62 Metre...



    İstanbul ne kadar güzel şehirdir, öyle değil mi?Hemen ortasından iki kıtayı ayırarak akmakta olan incecik İstanbul Boğaz’ı ile ayırmaktan çok, iki kıtayı birleştiren ve şehrin en değerli siluetini ön plana çıkararak, çok değerli bir şehre sahip olduğumuzu gösteriyor.
    Ne kadar da güzel oluyor değil mi sevgili İstanbul insanları?Sabahları kalkıp işe giderken, o denizin kokusunu, serinliğini ve üzerinden uçmakta olan kuşlarının gürültüsü eşliğinde, sanki hiç bitmeyen bir müzik orkestrası şenlendiriyor bizi.Uyanmamıza yardımcı oluyorlar.Onlarca insanların yavaş yavaş uzaklaştığı o görkemli vapurları ile İstanbul her gününü ayrı bir zevkle yaşıyor…Bir saniye demin ben, “yavaş yavaş uzaklaşmak” terimini mi kullandım?
    Hay aksi, hoş görün beni, doğru ya, artık İstanbul’un gerdanlığının altından tünel ile trenlerimiz Asya’dan, Avrupa’ya geçebiliyor ve bu sayede yüzyıllık bir hayal ve arzu projesi gerçekleşiyor.
    Gerçekleşti.Marmaray adındaki, en yeni metro ağımız olan bu tünel sistemi, en sonunda açıldı.Asya kıtasında, Ayrılıkçeşme durağından başlayıp-ki bu durak aynı zamanda Kartal-Kadıköy Metro hattına da bağlı olup- Üsküdar’ı da geçerek, boğazın altından doğruca Sirkeci’ye doğru gitmekte ve hemen arkasında Yenikapı ile Kazlıçeşme durakları ile, şimdilik beş durakla hizmete açılmıştır.
    Beş durak dediğime de bakmayın, şu anda Sirkeci durağı yetiştirilemediği için kapalı.Gittik de gördük geçenlerde.Hem Sirkeci’de iki çıkış var, birisi de Çağaloğlu bölgesinde, ki hemen yanında bir kırtasiyeci var ki, oraya yakın zamanda bir arkadaşım ile yine uğrayacağız.
    Sirkeci’nin dışında, şimdilik sistemi, boğazın altından geçme kısmetim henüz olmadı.Arkadaşları bırakmaya, Üsküdar’a kadar gidip geldik, gerçi Ayrılıkçeşme ile Üsküdar arası da bir hayli varmış gibi geldi bize binişimizde.Tren bir türlü varamayınca, tedirgin olduk.Karşı yakadaki duraklar nasıl dekore edilmiştir bilemiyorum, ancak Üsküdar için söyleyeceğim birkaç gözlemim var.Öncelik olarak, aşağıdaki bölgede, yani trenin gelmiş olduğu bölgede oldukça fazla ve gereksiz ölçüde boş alan var, aynı boşluk bir üst seviyede de var.Ordaki bekçilerden birine sorduğumuzda ise, adam bize karmaşık cevaplar verdi.Taksim metrosunu bilirsiniz, özellikle Gayrettepe yada Levent duraklarını bilirsiniz.Aşağıda, birkaç ufak stand mevcuttur.İster kahve olsun, ister sabah sabah sıcak simitler olsun, hiç olmazsa tren gelene kadar oyalanacak bir şeyiniz oluyor.Marmaray’ın Üsküdar durağı niçin o kadar büyük anlayamadık.Ha şu var, durağın bir çıkışının Harem Otobüs Terminaline kadar uzanıyor dediler.Gerçektende aşağıda baktığınız zaman fark etmiş olabilirsiniz, platformun uzunluğu neredeyse yarım kilometreyi buluyor, belki biraz geçiyor bile olabilir.

    Gelelim, işin kötü kısmına.Bu yepyeni tünel altyapımız açıldı açılmasına, ancak açılışı o kadar erkene ve aceleye getirildi ki, “Neyimiz doğru düzgün çalışıyor şu anda?” sorusunu sorası geliyor insanın.Daha ilk günden arızalar ile güne uyanan yeni metromuzun güvencesi hemen test edilmiş oldu.Bu arada, iki gün ücretsiz olacağı söylenirken, açılışını yapan baştaki yetkilinin on beş güne çıkarması süreyi, sistemin meraklı yolcuları üzerinde daha fazla baskı yaptı.Canlı yayında bile birden arızalanan Marmaray, bir anda, meraklı insanların akınına uğradı.
    Efendim, yani o tünelde, yani denizin alt kısmında bulunan kısmında, Allah aşkına ne görmeyi umuyorsunuz? Camdan bir bölme sayesi ile dışarıda görünen boğazın tabanını mı?Yahu orada hiçbir şey yok.Bu sistemi açanların afedersiniz öküzlükleri çünkü.Sen tut, ilk seferde, hattın ortasında, yani tünelin ortasında treni durdurup oraya plaketi as, reklamını yapa yapa.Sonrada insanlar, orada ne olduğunu merak ediyorlar.Haberlerde açık açık gördük.Amcam, merak ettiği için gelmiş ve binmiş.Millet meraktan, trenin orasını burasını elleyerek 
    Tamam, neyse geçelim treni şimdi, hiç olmazsa biraz dekorlara bakalım.O koskoca boşluğa sahip olan Üsküdar istasyonunda mesela, hattın açıldığı günün akşamı olan gökyüzünün bir görüntüsü, duvarlardan birinde seramiklerle görsellenmiş.Gittik okuduk, gerçekten çok güzel bir işçilik olmuş.
    Birde şunu fark ettik ki, Kadıköy-Kartal metrosuna bağlanan bu hat ile yolcu sayısı inanılmaz derecede arttı.Belli oluyor.Kartal yönünden gelen yolcular, Ayrılıkçeşme’den Marmaray’a binipde direkt olarak karşıya geçebiliyorlar.Gerçi Sirkeci tam bir merkez istasyon olması gerekir iken, şu anda kapalı.Umarım yakın zamanda açılır.
    Üsküdar’da ki motorcular ve vapur hizmetleri sanırım biraz darbe görmüş olacaktır.Alttan trenle 4-5 yada 6 dakika da tarihi yarımadaya varıyor iken sen, vapura binipde Eminönü’ne gitmek için 20-30 dakikalık vapur yolculuğunu çekmek ister misin?Gerçi alttan giden şu anda beleş.Tabii, alttan gidene de, işimiz düştüğünde binecek olsak bile, kimi zaman vapurunda keyfini kaçırmamak olmaz.Sabah sabah, tertemiz deniz havasını bize yaşatan ancak bir vapur olabilir.Bunu alttaki trende hanginiz tadabilir?Hiç sanmıyorum.
    Bu arada, ücretsiz geçişin bitmesine az kaldı.Eğer karşıda işiniz var ve hattı kullanmak amaçlı olarak binecek iseniz binin lütfen.Yoksa araçta arıza duyurularını daha çok duyacağız.
İstanbul'un en güncel Tramvay-Metro-Teleferik-Metrobüs Güzergah tablosu


Hiç yorum yok: