5 Şubat 2013 Salı

MEGA Boy Lütfen...

    Hani bazen insan üşenir de yemek yapmak istemez ya!O zaman hemen kimi ararız?FAST FOOD restorantlarını.(Her zamanda değil tabii. Hehe)
    Hemen midemizi doyurup işimizin başına dönmek için bazen çabuk çabuk yeriz, bazende iyice salıp rahat rahat yeriz.Ben bu yazımda, FAST-FOOD dünyasının en büyük üyesi Hamburgerlerden konuşacağım.Neden mi?Çünkü geçen gün (hadi adını da verim, ama reklam olmasın) Mc Donald's da kocaman bir Mc Chicken yerken aklıma takıldı birden.
    Efendim, Hamburger nedir?İki dilim yuvarlak sandviç ekmeği arasına yerleştirilen köfte ile yapılan bir sandviç türüdür.Tabii kardeş ürünleride mevcuttur, mesela Tavukburger,Peynirburger(CheeseBurger), v.b.Tabii köftesine ek, ketçap,mayonez,turşu,soğan,domates,hardal,...v.b. değişik malzemeler ile servis edilir.Köftesi, genelde kırmızı et ile yapılır.
    Birde bizim ülkemize özel bir tür olan ISLAK Hamburger vardır.Normal hamburgerden biraz daha sosludur ve ebat olarak da küçük olduğu için iki lokmada hemen mideye gider.Islak Hamburgere sonra döneceğiz.Yada dönmeyelim,o da bize özgü kalsın.
    Hamburger, içindeki "Ham" kelimesinden gelir.Domuz etinin tuzlanmasından ve kurutulmasından yapılan yemek olarak tanımlanır.Hamburger, 19. yy'lın ortaları ile 20. yy'lın erken dönemlerinde ortaya çıkmıştır.Daha eskilere kadar uzandığını söyleyen tarihsel kaynaklarda var ancak ben burada şimdilik tarihini kısa tutacağım.
    Efendim, klasik hamburgerimize geri dönelim.Hamburger, günümüzün tüm Fast-Food restoranlarının birincil öğesidir ve her tatdan her ebatta hazırlanması yada sunulması mümkündür.
    Gelelim şimdi de test etmiş olduğum hamburger çeşitlerimize.Geçen birkaç ay içinde gittiğim Fast-Food restoranların en büyük boylarını sırf bu yazıyı yazmak için sipariş ettim.
    Önce Mc Donald's ile başlayalım.Hepimizin bildiği gibi en çok bilinen menümüz BİG-MAC türü hamburgerdir ve resmine baktığımız zamanda cidden en büyükmüş gibi durur.
    Ama sipariş edipde yemeğe başlayınca bir baktım ki orta halli bir burger çıktı karşıma.Orta hallide olsa hakkını veriyor Big-Mac, çünkü iki katlı.Diğer bir burger olan Mc Chicken bile ebat olarak biraz daha büyük, ama malzeme az, tabii ekstra istemez iseniz.Çok büyük bir burger olmasa bile Big-Mac, tartışmasız olarak Mc Donald's burgerleri içinde yeri ayrı bir burgerdir.
    Hemen arkadan yolumuzu Burger King'e çeviririz.Whopper en meşhur burgerdir burada.Ve tek bir Whopper menüsü de yok.Seçenek olarak, çifte yada üçlü Whopper menüsü de söylebilirsiniz.
    (Double Whopper,Tripple Whopper)Bu burgerin yanısıra Big King XXL burgerini de deneyebilirsiniz.Whopper ile Big King XXL arasındaki tek fark içeriğinin yerleşimidir.Eğer cidden acıkmış durumda iseniz en büyük boy menülü bir Tripple Whopper ile rahatlıkla karnınızı doyurabilirsiniz.Whopper, Big-Mac'ten ebat olarak büyük.Eğer büyük burgerden başkasını yemem derseniz Burger King'i ilk sıraya koyun derim.
    Bu iki ezeli düşmanı arkada bırakıp gelelim bir diğer burgercimize.Arby's restoran zincirini kime sorsam hiç farkında olmadıklarını öğrendim.Ben 2010'da tanıştım Arby's ile.Eşi benzeri bulunmayan rosto sandviçler ve kıvırcık patatesleriyle önceki iki restoran zincirimizden ayrılmayı fazlası ile hak ediyor.Super Roost Beef yada Arby's Deluxe burgerleri size önerebileceğim en büyük burgerler, gördüğüm kadarı ile.
    Ebat olarak, Whopper ile Big-Mac arasında kaldığını fark ettim.Göz yanılgısı da yapmış olabilirim.Neden bilmiyorum ama sanki Arby's önceki iki burger restoranlarımıza göre daha az popüler.Akmerkez'deki şubesinde gördüğüm kadarı ile sanki siparişini veren müşteriler normalden fazla bekliyorlar gibi geldi bana.Bende o gün sipariş verdim ama öyle bir aşırı bekleme durumu yaşamadım.Eğer yolunuz düşerse hemen denemenizi öneririm Arby's burgerlerini, Burger King ve Mc Donald's restoranlarının verdiği tatdan farklı bir burger tadı alacaksınız.
    Efendim gelelim şimdi de bu hızlı restoranlarda sonra bir Hamburger'i tam bir sanatsal tasarımla yapan restoranlara.Aslında bu Burger restoranları ile ilgili detaylı bir yazı, yakın bir arkadaşımın bloğunda mevcuttur, ki kendisi ince eleyip sık dokumuştur bu konuyu.
    İlk anlatacağım yer Burger House.Kadıköy'de Acıbadem Caddesi üzerinde bulunan şubesi özellik çok hoş ve sıcak bir atmosfer veriyor.Burgerlerine gelecek olursak, efendim hangi birisini sayabilirim ki?
    Her biri birbirinden lezzetli, tabii hepsini denemedim.Şube olarak Ataşehir,Etiler,Ümraniye ile Ankara ve Antalya'da şubeleri bulunan Burger House'ın favori olarak önerebileceğim iki burgeri var.Blue Cheese Burger ile Barbekü Burger'i kesinlikle denemenizi tavsiye ederim.Tabii, bu burgerlerde ebatları konuşmaya hiç gerek bile yok çünkü ilk ısırığı aldığınız anda "Çok küçük yada çok büyük" terimini unutacaksınız.
    Bir sonraki burger restoranımız da, kargası ile ünlü.Num Num, Kanyon,Astoria ve Bağdat Caddesi şubeleri ve kargasının kendine has neşe saçan konsepti ile müşterilerini ağırlıyor.Yakın arkadaşımla birlikte geçen sene gittiğim Num-Num mekan olarak oldukça sıcak ve cana yakın.
    Bağdat Caddesi şubesi idi gittiğim şube.Özellikle Kanyon şubesini görmenizi tavsiye ederim.Bir iç-mimar gözünden bakınca büyüleyici bir mekan.Buradan Mushroom Swiss Burger ile Caprese Burger'i denemenizi öneririm.
    İstanbul'un pek çok noktasında daha henüz keşfetmediğim onlarca Burger restoranı olduğuna eminim.Keşfetmiş olduğum bu restoranları da sizlerle paylaşmak isterim.Karnınız acıkırda yolunuz düşerse bu Burgercilerden birine, şimdiden AFİYETLER OLSUN.

Hiç yorum yok: