1 Haziran 2013 Cumartesi

Neler Oluyor Alfie?

    Müzik insanoğlunun dünyasının bir parçasıdır.Yeri gelir onunla yaşar, onunla ağlar, onunla sever ve onunla anarız.
    Havada dolaşan yüzlerce farklı melodi ve tonlar var ve her insanın müzik sevgisi farklı olunca da ortaya karışık sayısız eser çıkıyor.En gürültülü rock tarzından tutup, en klasik senfoniye kadar her türlü mırıltı başımızın üstünde uçuyor, kulaklarımızı bayram ediyorlar.
    Ne demiştim?Herkesin zevki farklıdır, kimse kimsenin zevkine hakaret yada yorum yapamaz.Tam tersi, saygı duymalıdır.Ben mesela ağırlıklı olarak Jazz dinlerim şu son birkaç yıldır, tabii arada birkaç hafif müziklerde olur.
    Birkaç gün önce, en büyük video ağımız olan Youtube üzerinde bir belgesel izlerken, izlediğim o videodan yaklaşık 20-25 video sonra yeni ve güzel bir müziğe denk geldim.Nasıl geldim çekirge gibi, bir belgeselden bir müzik klibine Youtube üzerinde?Komedi resmen.
    Efendim, şarkı Vanessa Williams’ın seslendirmiş olduğu “Alfie” isimli bir şarkı.Bir çok sanatçının olağanüstü sesleri ile birden çok versiyonu bulunmaktadır.Ki ben sadece Vanessa Williams’ı değil, diğerlerini de paylaşacam siz okuyucularımla.


    Esasında bu şarkı bir filme ait ve birkaç gün önce tesadüfen bulup da izlemek için indirdiğim bir filme ait ve oyuncusuna da, bir bayan arkadaşım(ki kendisi ile yakın zamanda tanışmış olsam da eski arkadaşım kadar değerli şu anda benim gözümde) delicesine hayran.Aynı anda diğer indirdiğim iki filmde de bu oyuncu yer alıyor ve bayan arkadaşım bu üç filmede hayran, tabii baş roldeki oyuncusuna da.Onun tavsiyesine uyuyorum ve bu üç filmide izliyorum, önce bu film ile başlıyacam.(Ha not, izledim ve gerçekten çok güzel filmler.)
    Efendim filmimiz, 2004 yapımı olan komedi filmi Alfie’nin albümünde bulunan bir şarkıdır.Filmin birde 1966 İngiliz yapımı orjinali vardır ki her iki filmi de izlemenizi öneririm şimdiden az bir spoiler vermeden ben.İlk filmde “Alfie” karakterini Michael Caine canlandırırken, yeni filmde bu kez Jude Law’u görürüz başrolde.


    Gelelim filmlere, ilk filmi size sürpriz bırakıyorum anlatmadan, ikinci filmden bir şeyler sunabilirim.Karakterimiz Alfie Elkins, Manhattan caddelerinde limuzini ile zengin bayanları gidecekleri yere bırakan genç bir şofördür, ancak kadınların başını döndürmekte onun için bir yetenekdir ve müşterilerinin kırık kalplerini onarmak onda ilave bir hizmet halini alır.Kısa zamanda fazla para kazanmak için Londra’dan kalkıp gelmiştir New York’a Alfie, ve cazibesi ile yakışıklılığının farkındadır.Sayısız geçen gönül maceraları ile bir anda günübirlik ilişkilerin kahramanı olur ve para kazanma amacı solup gider.


    Daha başlarda “Bir insanın hayatı bu kadar mükemmel nasıl gidebilir?” diye sordum merakla, film ilerledikçe “Alfie” karakterinin yaşadıklarını görünce sorumu geri aldım.Filmde yaşananlar “benim başıma hiç gelmedi” diyebilirsiniz, şunu bilin ki şu anda bir yerlerde filmdeki yaşananların aynıları, YAŞANIYOR.
    Filmi kötü bulan da var iyi bulan da var yada sadece Jude Law hastası olup izleyen de var.Benim tavsiyem kız arkadaşınızı alın ve loş ışıklı bir ortamda filmi izleyin, mümkünse orijinal dilinde hemde.İyi seyirler herkese.
Tekrar dönelim müziğine, tıpkı film gibi parçanın adı da direkt filmden geliyor.


    Orjinal albümde müziği, Joss Stone seslendiriyor, ancak ben Vanessa Williams ile Ella Fitzgerald’ın performanslarını daha çok beğendim, zira Ella Fitzgerald, 1966’daki film için söyledi şarkıyı.
    Filmleri izlemeden, özellikle 2004 versiyonunu, önce albümünü bir dinlemenizi tavsiye ederim.

Hiç yorum yok: