24 Ekim 2015 Cumartesi

21 Ekim 2015





    Bu hafta bitmeden bunu yazmak istiyordum, neyse ki yazacak zaman bulabildim.Evet tarih Ekim ayının sonları ve geçtiğim birkaç gün önce, yani 21 Ekim’de, beklediğim o zaman geldi çattı, tabii sonra da gitti.Fantastik olarak çılgın doktor Brown ve (zaman) arkadaşı Marty Mcfly 1985 yılından, o güne, yani 21 Ekim 2015’e gelmişledi.

    Hemde ne geliş idi, havada uçarak geldiler, meteoroloji posta sisteminden daha iyi diyorlardı, gerçekten de öyle idi.Ve en büyük mucize de havada uçan kaykaylar vardı, arabalara ek olarak.
    Sıradışı giyimler ve akıllı ceketler ile gelecek tam bir gelecek konseptinde idi, ve bütün bunların hepsi yaklaşık otuz yıl önce bizlere gösterilmişti.

    Peki onca yıl önce, gösterilen bu zaman diliminde, yani 21 Ekim’e geldiklerinde bizim geleceğimiz ne durumda idi, bir kere filmde göremesek de, dijital çağdayız ve hepimizin elinde bir tablet ve cep telefonu var.Uçan aracımız yada kaykayımız henüz yok, aslında konsept olarak var ama “Geleceğe Dönüş” konseptinde ki geleceğe göre daha çok yolumuz var.Giyim deseniz belki ucu ucuna yakalamış olabiliriz.Üzerimize enjekte edilmiş eklemeler, dövme yada aksesuar olarak saymaz isek, sanırım o da yok.Yani daha hızlı hareket etmemizi yada daha performanslı olmamızı artıracak ek biyonik cihazlar henüz oramızda buramızda yok.

    Belki pek çok kişi, bu tarihi ısrarla görmek isteyen insanlardan olmayabilir, saygı duyarım, ben görmeyi çok istedim, ne kadar ajanda ve alarmım var ise hepsini ayarlamıştım bir ay öncesinden ve o gün geldi çattı, saygı duruşunda dururmuş gibi film raflarımdan “Bölüm-2”’yi çıkardım ve başladım izlemeye, mavi-ray olarak en yüksek kalitede.

    Ve onca yıldan sonra yeniden bu film klasiği izlemek ayrı bir keyif, bazen istemiyor da değilim, bu filmi de diğer pek çok film gibi “Yeniden Çekim” olarak sinemalara ve yeni jenerasyona gelmesi için, ama bazı “yeniden çekim” filmler eskisinin tadını veremediği gibi bunda da aynı etki olur mu diye soramadan edemiyorum.Çünkü orjinalin etkisi o kadar yüksek ki, yeni çekimi olacak olsa ondaki özel efektlerin orijinal olandaki hiç yakalayamayacağını düşünüyorum.

    Sanırım, bu film şimdilik olduğu gibi klasik olarak kalsın ve saygıyla ve hatırlandıkça yeniden izlensin.

    Geleçeğe dönmemize gerek yok, çünkü biz zaten ordayız.

Hiç yorum yok: