15 Kasım 2012 Perşembe

Kıyamet Öncesi Son Tutulma


National Geographic'in Kasım 2012 Tutulma Resmi
    2012'nin en muhteşem günü olarak beklenen 21 Aralık'a hemen hemen az kaldı sayılır.Şunun şurasında kısa bir zaman kalmış iken, neredeyse pekçok şeye "Kıyamet Öncesi Son..." damgası yapıştı kaldı.Kıyametten önceki son (aklınıza gelen ne varsa).
    Geldiği gün göreceğiz işte ne olacağını sıkın dişinizi biraz.2000 yılındaki gibi birde baktık hiçbir şey olmazmış birde, ne gülerim sahiden.
    Biz gelelim yazımıza, efendim geçenlerde Kıyametten Önceki Son Güneş Tutulması'nı da yaşadı Dünya, Avusturalya semâları üzerinden.
    Ne nâdir bir olaydır şu Güneş Tutulması değil mi?
    Türkiye'den gözlenebilen tutulmalarda o kadar çok yakın imkanlarım vardı ki ah ah, elimden kaçtı fırsatlar.1999 tutulmasında Mersin'de bulunuyordum, asıl tutulma alanının içinde olamasak da kısmi tutulmanın içinde idik ve hiç olmazsa o kadarını bile görebildik.Milenyum öncesindeki son tutulma idi.2006'da ki Antalya'dan gözlenen tutulmada ise Kıbrıs'ta üniversitede idim, hocalarımdan izin alıpda o eşsiz olaya tanıklık etmeye gidecektim, ancak o zamanlar arkadaşım olan bir şahsın aptal saptal bir düşünce ile beni saptırmasından dolayı gidemedim, ona rağmen Kıbrıs'da kısmi tutulma alanının içinde kalmıştı ve o sırada derste olmamıza rağmen bir parça izleme imkanım olmuştu.
    Şimdi bir tutulma daha var, tam olarak yine Türkiye üzerinden geçecek ve bu sefer Adana-Mersin üzerinden.Yalnız tarih biraz uzakta, topu topu 48 yılcık bir süre sonra.2060 yılının başlarında sanırım tam güneş tutulması olacak.Bunu görmeye ömrüm yeter diye düşünüyorum, tabii o tarihe kadar Dünya'nın pek çok yerinde daha nice tutulma olayları olacaktır ki, kısmet olursa onları görmeye gideriz.

2 yorum:

Rüzgar Everest dedi ki...

dostum teman güzel olmuş, hayırlı olsunn... elektriğe zam gelmesi kötü oldu la :((

Unknown dedi ki...

Ama sende yaz yaz, sürekli yaz.
Senden de yazılar bekliyoruz canım benim.
Bırak zamnlansın elektrik bizde mum kullanırık :) :)