31 Aralık 2014 Çarşamba

Biterken 2014-Başlarken 2015

    Bugün nedir biliyor musunuz?Günlerden hangi gündür biliyor musunuzu?Yılın son günü olduğunu mu söylediniz?Gerçekten mi?Bir koca yılın daha, göz açıp kapayınca geçen bir süreçte yine bir koca yılın son gününe mi denk geldik?
    Ne kadar çabuk geçmiş oysa ki, sanki daha birkaç hafta var gibi duruyor.Daha hazırlıklar yapmaya vaktimiz varmış gibi duruyor.
    Ancak insanoğlu durmuyor, yoluna devam ediyor, Dünya’da durmuyor ve yine Güneş’inin çevresinde dönüyor; yarını 1 Ocak yapabilmek için.

    Yarından itibaren 2015 adında, yeni bir yıl ve yeni bir süreç bizi selamlayacak.Teknik olarak herhangi bir değişiklik olmayacağı bilinse de, biz insanoğlu bazı muzicelere bazı güzel tesadüflere inanmayı seven varlıklarız.Birkaç madde ile örnekleyelim.
  • Daha iyi olacağım.
  • Sevdiğimi kucaklayacağım.
  • Daha zinde ve mutlu,sağlıklı,…v.b. falan filan olacağım.
    Hepimiz böyle söyleriz.Hepimiz böyle düşünürüz.Öyle bir gecedir, öyle bir zamandır ki 31 Aralık gecesi, en mucizevi dileklerimizin gerçekleşmesini yüzde yüzün üzerinde bir arzu ile isteriz.Kimisi yeni sevgili, kimisi yeni ev, kimisi yeni telefon,bilgisayar…v.b. ve kimisi de yeni bir hayat ister.
    Kısacası herkes bir şey ister, ne olursa olsun ister.Yaşlı yada genç hiç fark etmez, herkes bir şey ister.Hak etti yada etmedi meselesi değil bu, sadece isteme arzusu.
    Bunları ister iken, dönüp geçmişimizi de unutmamalıyız, nihayetinde bizi bugüne getiren gerideki attığımız adımlar.Hemen döndüm arkamı ve geriye-geçmişe- baktım.Çok uzağa değil, sadece bir yıl geriye bakmanız yeterli.Neler yapmışız?Neler etmişiz?Kimlerle tanışmış yada kimlerle aramız açılmış?
    Ve daha bunun gibi nice sorular beynimizi kurcalamasına müsaade etmeden hemen bir hızlı reset atalım beynimize, ve şu soruyu soralım : Neler yaptım ben şu son bir senede?
    Ben neler yaptım?Hatırladığım kadarını madde madde yazacağım.

  • Kısa bir dinlenmeden sonra yine iş hayatına girdim.
  • Koşturmaca bile olsa iş hayatının sorumluluğunu yeniden yaşadım ve hâlen yaşamaktayım.
  • Beğendiğim bir konumda ofisimizin olduğu gibi, hiç tahmin edemeyeceğim bir konumda da ofisimiz oldu, ilk başta şaşkınlık yaşasamda şimdi alıştım.
  • İyi yada kötü, anlaşır yada anlaşamaz hiç fark etmez, yurtiçinden -yada yurtdışından- pek çok yeni, iyi ve güzel insanla tanıştım ve tanışmaya da devam ediyorum.
  • Eski dostlarım ile yeniden buluşma imkanını yaşadım.
  • İsteyip de, sabırla beklediğim birkaç eşyayı gittim aldım, keyifle de kullanıyorum.
  • Doğumgünüm kutlandı, hüzünlenmedim diyemem.
  • Hatırlayabildiğim kadar çok doğumgünlerini kutladım arkadaşlarımın ve yakınlarımın.
  • Daha bir senemi bile doldurmadan yıllık izin aldım-hepimiz aldık gerçi- ve tatil planı yaptım.
  • Onca plana rağmen kendimi yıllarca gitmediğim bir cennette buldum bir Temmuz sabahı.
  • Denizin, Güneş’in ve eşsiz mavi gökyüzünün birlikteliğini yeniden yaşama fırsatı buldum.
  • Uzun zamandır gitmediğim, görmediğim bir şehri, iş görevi gereği yeniden görme imkanım oldu-kısa bir süre bile olsa-.
  • Uçmayalı sanırım birkaç yıl olmuş olmalı ki, yeniden uçağa bindim ve pek tabii, kalkışta biraz tırsmadım-ne tırsması, az kalsın kusacaktım- diyemem.
  • Yeni yemekler ve lezzetler tattım.
  • Pot kırdığım anlarda oldu, herkesi gülüp geçirdiğim anlarda oldu.
  • Daha önceki saçma yada tesadüfen üretilen takma adlara karşı, birkaç güzel takma adlar kazandım bu senede.
  • Sağlıklı ve karnım tok bir sene geçirdim.
  • Sahip olamadığım şeylere üzülmektense, sahip olduğum şeylere şükrettim ve bu sayede mutluyum.
  • Klasik bir mimar beyni gibi, hep gece yarılarında kafamdan ultra-hiper ötesi fantastik fikirler/tasarımlar/keşifler düşündüm.Tabii uykulu olunca bunların ancak bir kısmını yakalayabildim.-Rüyada fikir yakalamak-
  • Yeri geldiğince fedakarlık yapmaya özen gösterdim.
  • Yeterince sevgi ve ilham verdiğim gibi, çevremdeki insanlardan aynı sevgi ve ilhamı almış olduğuma inanıyorum.
  • Mutlu bir sene yaşadım ve yaşamaktan asla pes etmedim, asla da pes etmeyeceğim gibi.

    Peki neler yapamadık?Yapmayı unuttuğunuz bir şey oldu mu?Yemeğin altını mı kısmadınız?Pencere mi açık kaldı?Yoksa trafikte sıkıştığınız için randevuyu kaçırdınız?
    Tabii bunlar günlük şeyler ve pratik olarak üstesinden gelinebilir.Ama bazı şeyler vardır ki, hemen yapamazsınız, isterseniz multi-milyoner olun bazı şeylerin gerçekten zamanı vardır.Tanrının gücü mü yoksa Doğanın gücü mü, yada ikisinin dışında insanın kendi gücü mü, işte bunu bilemem.Ancak bazı şeyler zaman ister.
    Bir anda, istediğiniz kişiyi göremeyebilir veya uzak bir konuma gidemeyebilirsiniz.En büyük araç zamandır ve yapmak istediğiniz bir şey varsa zamana bırakın, o size, amacınıza ulaşmanızda yardımcı olacaktır.
    Ben neler yap(a)madım?Onlara da bir bakalım, belki ortak yönlerde karşılaşırız.

  • Biraz olsa bile istediğim yeterli kiloya henüz ulaşamadım.
  • Spor hayatım çok aktif değil, doğal olarak spora ağırlık vereceğim ancak büyük şehirde spor salonu da büyük işkence olabiliyor kimi zaman.
  • Yaşadığım yerde ufak bir dekor değişikliği yapmış olmama rağmen, dizayn için daha yolum var.
  • İnsanlar her sene, bazı eskilerini atmak isterler, sonuçta bazı yönden gelen yenilikler için eskilerin atılması gereklidir.İster soyut, ister somut fark etmez, bazı şeyleri atarız.Daha atılacak birkaç parçam var.
  • Kitaplar insanın en iyi dostudur.Onlarca sayfayı dolduran yüzlerce karakter ve binlerce diyardan oluşan kocaman bir dünyadır kitaplar ve merak doludurlar.Okumadığım en az iki düzine kitap var.Daha çok zaman ayırmalıyım kitaplara.
  • Boş zamanlarımızı en iyi değerlendirebileceğimiz şeylerden birisi de sahip olunabilecek bir hobidir.Birkaç tane hobim var, ancak yeterli değil.İnsanoğlu’nun bilgiye olan açlığı için ne kadar çok hobi o kadar bilgi ve beceri demektir.Merak ettiğim ve öğrenmek istediğim rahat bir düzine yeni hobi var.(Örnek: Çiçekçilik, yeni birkaç dil,…)
  • Özellikle bu sene düzinelerce yeni filmler sinema salonlarımızı dolduracak ki, ultra-kurgulusundan tutunda, bilim-kurgulusu olana kadar pek çok film geliyor.Gidebildiğim kadar çok filme gideceğim.
  • Ve benim için en önemlisi, henüz birini sevmedim arkamda bırakmakta olduğum bir yılda.Aşk farklı bir olgudur, tanımı yoktur, açıklanamaz ve yorumlanamaz.Sadece yaşanır ve sürerse sürer, biterse biter.Bir süredir özgürlüğün tadını-bekar hayatı- yaşadığım için bazı arkadaşlarım bu sürece devam etmemi öneriyorlar çünkü artık aşkın bile parayla satın alınacağı bir çağda olduğumuzu söylüyorlar.Aşk için dağlar, hatta sıradağlar kadar büyük bir bilgi hazinesi bulunsa da, tanımı yoktur, anlatılamaz, sadece yaşanır.Ve bende bunu bir süredir yaşamadığım için eğer, kısmet olursa-olur olur- birini sevecek ve ona aşık olacağım.
    Son olarak, koskoca bir yılın içine giriyoruz.Zaman bize neler gösterir bilemeyiz, tek dileğim 2015 yılının ailem, arkadaşlarım, yakınlarım ve dostlarım ve tüm iş arkadaşlarım ile sevgili patronlarım(veya amirlerim) için sağlık, bereket, huzur ve sevgi dolu bir yıl olmasını diliyorum.

Hiç yorum yok: