4 Aralık 2013 Çarşamba

Bayanlardan Özür Dilemek…



    Bugün toplu taşıma ile İstanbul’u bir baştan bir başa geçtim durdum.Peki neler yaptım?
    Tabii ki, birden çok araca binerek ve tıpkı diğer insanların yaptığı gibi diğer insanları ezerek araçlara binmeye çalıştım.Ancak son bindiğim toplu taşımada, otobüsün kapısında, bekler iken, hemen önümde duran siyah düz saçlı, 1-60 boylarında, koyu kahverengi gözleri ile ince narin ellerini kaplayan beyaz eldiven ve modadan anlayacak kadar güzel bir giyim tarzına sahip olan bayan, bir anda herkesin araca yüklenmesi yüzünden az daha geriye sendeleyip düşüyordu.
    Peki ben bu bayandan neden özür dilemek istiyorum?Bu esmer bayan, geriye doğru düşerken, ona yardım etmem gerekir iken, darbenin etkisi ile bende geriye doğru sendeledim, buna rağmen bayana sırtından destek olarak düşmesini engelledim.Ancak aramızda yaşanan bu kısa aksiyon-macera yüzünden hemen orada bulunan birkaç genç bayanlar halimize güldüler.
    Ve bu durumu gören önümdeki esmer bayan, o güzelim kahverengi gözleri ile bana soğuk bir tavırla bakarak kendisine olan ilgimi saniyeler içinde yok etti.
    Herhangi bir niyetim de olmadı, anlık bir ilgim de olmadı, sadece insanlık adına yardım ettim.Demek ki, bu şehirde yardım etmek, centilmenlik yapmak bile artık hata kabul ediliyor.
    Ama sonrada siz bayanlar, “Nerede, böyle centilmen baylar?” diye sormayın.Size yardım eli uzatacak yada siz fark etmeden uzatan kim bilir kaç centilmen vardır?
    Gerçi İstanbul söz konusu ise, bu biraz şüpheye götürür.Bayanlar, kendilerine yardım edilse bile, az çok anlıyorlar karşıdakinin niyeti nedir, ne değildir diye.
    Benim kötü bir niyetim olmadı, ben yardımımı ettim mi, ettim.Zaten birkaç milyonluk şehirde nerde görecem o bayanı tekrar?

Hiç yorum yok: