24 Aralık 2012 Pazartesi

Eskiden "Yarından Gelen Kız"

Herkese Selamlar.

    Bakın kurtulduk.Hani ne oldu 21'inde? Ben söyleyim, olan tek şey yılın en uzun gecesi idi, ondan başka da bir s...m olmadı.
    Yaşa"MAYA" Devam dedik, ve MAYA'ların, çok değerli takvimlerini resmen yanlış anladık.Meğer yok oluş yoktu, yeni bir dönem başlangıcı vardı.Dünya, KOVA dönemine girmiş oldu bu yeni 5000'li süreçte.
    Kaç kişi KOVA burcu aramızda?Yaşadınız valla önümüzde ki 5000 yılda.
    Şaka bir yana, yeni bir yıla girmek üzereyiz ve şimdiden herkesin 2013 yılının en iyi dilekleri ile geçmesini diliyorum buradan sevgilerle.
    Gelelim başlık konumuza, efendim herkes ne yaptı bilmiyorum ama 21'inde ben, ekran başında çalışıp ara verdikten sonra Youtube'dan 1-2 fragman izleyim derken, çok çok eskilerden bir diziye rastlayınca öylece dondum.
Yarından Gelen Kız
    Bir Youtube kullacısı'nın paylaştığı "The Girl From Tomorrow" yani türkçe'ye "Yarından Gelen Kız" olarak çevrilen, 80'li yılların sonlarında TRT-1'de Cumartesi günleri yayınlanan mini bir çocuk dizisi.2 sezonluk, toplamda 24 bölümden oluşan diziyi hatırlayanlarınız var mı?Hele ki, dizinin baş karakteri olan Alana'ya, o zamanlar platonik olarak çarpılmış kaç kişi var?Şimdi hatırlayanlar kesin vardır.
Alana
    Kaza sonucu 3000'li yıllardan 1990 yılına gelen Alana'nın 90'lı yılların teknolojisinin verdiği şaşkınlık yüzünden bir an önce kendi zamanına dönmesini konu alan maceralara katılıyoruz.Tabii yalnız değil, 1990 yılında tanıştığı Jenny Kelly ve minik kardeşi canavar Petey dizi boyunca ona yardımcı oluyorlar.
Alana ve iletişim cihazı "Transducer"
    Karakterler dışında Alana'nın sahip olduğu ve ona dizi boyunca yardımcı olan iki muhteşem aygıt bulunuyordu.İlki, "Transducer" adında başa takılan taç şeklinde bir iletişim cihazı,  beyin dalgalarını kullarak objeleri yerinden oynatma, insanları iyileştirme, güç alanları oluşturma ve hatta maddeyi yok edebilme yetenekleri bulunuyordu.İkincisi ise, her türlü komutları rahatlıkla anlayan bir tür akıllı bilgisayar görünümündeki bileklik idi.Tabii bunların dışında bir de Zaman Kapsülünün kendisi var ki, o başlı başına acayip bir cihaz.
Kendine has Geometrik şekli olan Zaman Kapsülü
    Diziyi sırf Alana'sını ve Zaman Kapsülü'nü görmek için izlerdim ve başından da kalkamazdım bir türlü.TRT-1'in eski arşivleri yandı kül mü oldu?Neden yeniden bu eski dizileri ve o zamanlar izlediğimiz onca eski klasikleri yeniden yayınlamıyorlar ki?Ne kaybedersiniz ki?Bir kere daha türkçe aksan ile izlesek şu onca geçen yıllardan sonra, ne olur ki?
Katharine Cullen("Alana" karakterini canlandıran güzel oyuncu)
    Geçen onca yıllara rağmen, dizi hâla aynı dizi olsa bile ben değildim.Bir kere büyüdüm, değiştim, olgunlaştım.O zaman ki hevesle ve zevkle oturup izlemek gibi bir histe değildim.Yinede eskilerin anısı solmaz, eskiye saygımız olsun dedim ve başladım izlemeye.1990 Avustralya yapımı bir dizi ve sahneleri amatörce yapılmış hissi versede, zamanına göre ileri derecede bir yapımdır.Benim düşüncem.
    Merak edip izleyecek olursanız, şimdiden İYİ SEYİRLER...

Hiç yorum yok: