5 Şubat 2013 Salı

Üçüncü Kez Delilik

Şöyle güzel bir tropikal tatil yapmayalı ne kadar oldu?Galiba birkaç yıl oldu.Ama az çok hatırlıyorum ki, çok berbat bir tatil idi.Beni öldürmek isteyen insanlar vardı, birde tanımlayamadığım garip yaratıklar vardı.Sözde tatil yapıyordum, tatilin sonlarına doğru ufak bir ilacı güzel bir bayana yetiştirebilmek için yerlerde süründüm.Ve sonra kurtuldum.İlerleyen zamanlarda Afrika'da da bir tatilim olacaktı ancak ona pek yanaşmadım.O tatil tamamen sıkıcıydı ve altyapı yetersizliği vardı.Şimdi bir teklif geldi ki yine tropikal bir adaya doğru yolculuk yapacakmışız.Bu sefer arkadaşlarımız da olacakmış ve bu sefer daha iyi seçeneklerimiz olacakmış.Tabii ilk tatildekinden çok, daha büyük bir ada yerleşiminden ve daha tehlikeli insanlardan ve daha karmaşık kombinasyonlardan söz ediyoruz burada.

Yeni oyunumuz Far-Cry 3 ile yeni baştan bir tropikal ada macerasına çıkıyoruz.İlk oyunda olduğu gibi burada da ana karakterimiz Jason Brody tarafından deniz, kum ve Güneş'in altında daha iyi görseller ile maceraya atılıyoruz.Değil birini öldürmek, birinin ölümünü bile daha görmemiş olan ana karakter Jason'ın kontrolünü ele alır almaz adada geçireceğimiz zamanın ne derece cehenneme yakın olacağını hemen görüyoruz.

Oyun alanı o kadar büyük ki, haritada belli yerlerde radyo kuleleri var ve bu kulelerde bir iki işlem yapmadan haritanın o kısmı size açılmıyor, o bölgeye ulaşabilseniz bile.Harita çok büyük olduğu için, kimi zaman mesafe sorun olacakmış gibi düşünebilirsiniz.Ancak hiç dert etmeyin.Ulaşım oldukça kolay çözülmüş oyun içinde.Her radyo kulesi, haritanın belli kısmını kare kare açıyor.Aynı zamanda bu radyo kuleleri aktive edildikçe, pazarda yeni silahların satışa uygun olduğunu görebiliyorsunuz.Ben henüz görmedim, ancak bazı kulelerin aktifleştirilmesi halinde bazı silahların size hediye edildiğine yönelik bir yazı okudum.Ne kadar doğru bilemem.Haritamız tamamen açık dünya(open world) olarak karşılıyor bizi.

Ana görevlerin takibi kadar ara görevlerde oldukça mevcut.Tabii hep aynı tür görevler(şunu bunu topla, bunu getir ve götür,v.b.) ve bir noktadan sonra canınızı sıkabilir.Tek hoşunuza gidecek olan görev sonlarındaki ödüller olacaktır.Öncelikli görev, adaya dağılmış olan arkadaşlarımızı bir şekilde kurtarmak.

Oyuna direkt olarak bir kahraman gözünde girmiyoruz ve oyun ilerleyişi boyunca edindiğimiz tecrübeler sayesinde 3 farklı tecrübe ağacında puanlarımızı harcıyoruz.Bu arada, World of Warcraft'da olduğu gibi burada toplama ve üretme seçeneklerimiz var.(Gathering ve Crafting)Mesela düşman için zehir hazırlamamız gerekiyor ve bunun içinde adada çiçek ve bitki toplamaya çıkıyoruz, tıpkı WoW'daki Herbalist mesleği gibi.Onun dışında eşyalarımızı taşıyacağımız çantamızı bile hayvan derilerinden kendimiz yapıyoruz ki bu da bana Tailoring-Skinnig kombinasyonunu hatırlattı.

Haritanın büyüklüğü, oyuncuların içinde bir parça merak bırakmış olacaktır ki, onlarca enkaz ve mağara keşfedilmeyi bekliyor.Özellikle enkazlar ne gibi ganimetler çıkabileceğini ben bile bilmiyorum.Birkaç saatlik oynamış olmama rağmen, sadece bir tane uçak enkazı bulabildim ben.

Görsellerden sonra, size tavsiyem seslerede kulak verin.Oyunda gece gündüz döngüsü var.Buna bağlı olarak ada içerisinde ki hayvanlar yada ormanda pusuda olan düşmanların  konumlarını bazen ses ile ayırt etmeniz gerekecektir.Mesela bir zehir hazırlayacaksınız, bir yılan yakalamanız gerekiyor, yoğun çalıların arasında nasıl göreceksiniz ki o yılanı?Özellikle hayvanlarla uğraşırken seslere dikkat kesilin çünkü ihtiyacınız olacak.
    Efendim, genel olarak özetlemem gerekirse, Far-Cry 3, ilk oyuna oranla daha gerçekçi, ikinci oyuna oranla da daha bir performans sunuyor.Eğer sizde bu tür açık dünya oyunları oynamaktan hoşlanıyorsanız, hiç kaçırmayın derim.
    Herkese iyi maceralar şimdiden.