26 Şubat 2013 Salı

And the 85th Oscar goes to....

    Bir Oscar Ödülleri'ni daha geride bıraktık.Tüm programı izleyememiş olsam bile, önceki törenler gibi bu seneki Oscar Töreni de, kendine yakışan güzelliğini gösterdi.Sahne dekorundan, sanatçıların giyim tarzına, kırmıza halı töreninden, sahne şovlarına kadar yine tüm izleyenleri büyüleyen, 85. Oscar Ödül Törenin'de en çok konuşulan ve ses getiren film "Argo" oldu.Onun dışında tören öncesinde bile defalarca konuşulan Jennifer Lawrence (Hunger Games ve Silver Linings Playbook ) "en iyi kadın oyuncu" ödülünü alırken sahneye çıkışı sırasında ufak bir talihsizlik yaşadı.Ve bu da bu seneki ödül töreninin unutulmaz anılarından biri olarak kalmış oldu.İzleyiciler tarafından büyük beğeni alan "Life of Pi" filmi -ki sinemada gittim ve bende çok beğendim bu filmi- "en iyi yönetmen" ödülünü kazandı.Bu seneki törene damgasını vuran "ARGO" filmi oldu.3 dalda ödül kazanan filmi, açıkcası izlemedim ve bugünün gazetelerinde de, İran basının film karşısında resmen çılgına döndüğünü okudum.
    
Filmin asıl gerçekleri göstermediğini söylemişler.İzlemediğim için yorum yapamayacam.Filmin yönetmen koltuğunda Ben Affleck var.Oscar heykelini almaya çıktığında yaptığı konuşmayı hiç yakıştırmadım ona.Zaten İran medyasını ayağa kaldıran da onun konuşması olmuş haberlerde okuduğuma göre.Şahsi fikrim olarak da onun oyunculuğunu da hiç beğenmiyorum.Ancak film filmdir, güzel olur izlenir.Argo filmini imkan bulursam izleyecem ilk fırsatta.
    İşte Oscar Heykelciklerini Kazananlar:
Ödüller

En İyi Film: "Argo"

En İyi Kadın Oyuncu: Jennifer Lawrence, "Silver Linings Playbook"

En İyi Erkek Oyuncu: Daniel Day-Lewis, "Lincoln"

En İyi Yönetmen: Ang Lee, "Life of Pi"

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Anne Hathaway, "Les Miserables"

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Christoph Waltz, "Django Unchained"

En İyi Uyarlama Senaryo: "Argo", Chris Terrio

En İyi Özgün Senaryo: "Django Unchained", Quentin Tarantino

En İyi Görsel Yönetmen: Claudio Miranda "Life of Pi"

En İyi Belgesel: "Searching For Sugar Man", Malik Bendjelloul ve Simon Chinn

En İyi Kurgu: "Argo", William Goldenberg

Yabancı Dilde En İyi Film: "Amour" (Avusturya)

En İyi Animasyon: "Brave", Mark Andrews ve Brenda Chapman

En İyi Orjinal Müzik: "Life of Pi", Mychael Danna

En İyi Orijinal Şarkı: "Skyfall", Adele Adkins ve Paul Epworth

En İyi Yapım Tasarımı: "Lincoln"

En İyi Kısa Animasyon: "Paperman", John Kahrs

En İyi Kısa Film: "Curfew", Shawn Christensen

En İyi Kısa Metrajlı Belgesel: "Inocente", Sean Fine ve Andrea Nix Fine

En İyi Ses Kurgusu: "Skyfall", Per Hallberg, Karen Baker Landers ve "Zero Dark Thirty", Paul N.J. Ottosson

En İyi Ses Miksajı: "Les Miserables", Andy Nelson, Mark Paterson ve Simon Hayes

En İyi Kostüm Tasarımı: "Anna Karenina", Jacqueline Durran

En İyi Makyaj ve Saç: Lisa Westcott ve Julie Dartnell, "Les Miserables"

En İyi Görsel Efekt: "Life of Pi", Bill Westenhofer, Guillaume Rocheron, Erik-Jan De Boer ve Donald R. Elliott.
    Bu seneki töreni, Family Guy dizisinini yaratıcısı Seth MacFarlane sundu ve izlediğim kadarını söylemeliyim ki, tüm bir yayın boyunca sahneye renk ve neşe kattı.
    Açıkcası Oscar törenlerini 2004 yılında ki, 76. Oscar Ödül Töreni'nden beridir izlemiyorum çünkü eski zevk ve neşesini bana hissettirmemeye başlamıştı.2004 yılındaki ödül töreni, "The Lord of the Rings: The Return of the King" filminin tam 11 dalda Oscar ödülü alarak Titanic ve Ben-Hur filmleri ile birlikte rekoru bağladığı törendir bu arada.Onu da buradan bildirmek isterim.
    Bakalım önümüzdeki sene 86. Oscar Ödül Töreninde neler göreceğiz?

Hiç yorum yok: