28 Temmuz 2012 Cumartesi

Any "Survivor" here?

Şu birkaç gündür gazetelerde adından sıkça söz ettiren bir program var.
"SURVİVOR"
Her sabah gazeteleri açıpda şöyle normal bir haber görmek isterken ben, her defasında program ile alakalı ne kadar saçma ve gereksiz başlık varsa hemen ön planda gözüme gözüme sokuluyor.
Tamam anladık, birilerinin hayatta kalması gereken bir yarışma oyunu imiş, ancak bizim milletimiz buzdağının görünen kısmını izliyor sanki, çünkü şimdi bir yarışmacı bayan arkadaş çıktı ve ne kadar kirli çamaşırları varsa programın, hepsini bir bir saydı ve program sahibini resmen taşa çevirdi.
Bu arada kendimle ilgili yorum yapayım, gerçek anlamda hiç izlemiyorum bu yarışmayı çünkü bundan nesiller önceki yarışmaların sahipliğini yapan Acun Ilıcalı'nın "Varmısın Yokmusun" isimli yarşımasını ilk başlarda izlerken, sonradan işin ne kadarda bokunu kaçırdığını fark edince resmen soğudum.Hatta ve hatta arkadaşlarım programı izledikleri zaman, aynen Rıdvan Dilmen yorumları gibi "Bak bu kutu Kırmızı" diyerek yada belli ederek yarışmanın gidişatını 3-4 haftalık senaryo değişikliği dışında doğru tahminlerde bulunuyordum.Gerçektende yarışmanın nasıl biteceği her bölümde, baştan belli oluyordu.
Şimdi aynısı bu hayatta kalma yarışması içinde geçerli oldu ve sonunda yarışmacılardan bir tanesi ki onunda adı Merve Büyüksaraç imiş, resmen patladı ve bildiklerini kustu.
Tabii bunun arkası ne kadar gidecektir kimse bilmiyor.
Benim burada şahsi olarak bu yarışmacıya katıldığım bir yön var, yarışmanın sadece izlenme reytingleri elde etmesini sağlamak için gerekli yarışmacıları toplamak ve sonrada senaryoyu ellerine vererek "Haydi Bakalım!!" demekten başka birşey yok ve tahmin ediyorum kimsede bu yarışmayı dikkatli bir şekilde izlemiyordur ülke genelinde.İzleyenlerde ufak bir hayran kitlesi ve geçenlerde bir arkadaşımın ortaya attığı bir fikir olduğunu düşündüğüm-ki ne kadar doğru hiç bilemem- yarışmayı hazırlayan yapımcı kuruluşun kendi çalışanlarının kendileri olmalıdır.
Al mesela en büyük örnek bir önceki bölümde Nihat Doğan çıkarıldı sahneye, resmen reytingler tavan yaptı ifadesi altında, bu seferkinde de ilk uzaylı ünlümüz olan Mustafa Topaloğlu çıktı sahneye.
Tabii başka sanatçılar ve ünlülerde var, ama hepsi bir oyundan ibaret olduğu kesin.
Daha şimdiden yarışmacı Merve'yi suçlayanlar çıktı bile ve hepside onun sözlerinin yalan olduğunu ısrarla üstüne basıyorlar.
Bana kalsa ben yarışmanın yapıldığı yerin Dominik bile olmadığına inanırdım valla.
Bir sözleşme var ve bunun ihlali sonucunda bu yarışmacıları hepsini büyük sıkıntılar bekliyor, ve gazete yorumlarına göre de diğer yarışmacıların bu bayan arkadaşımızı hırpalamalarının arkasında da bu sözleşme olduğunu düşünenlerin sayısı oldukça fazla.Çünkü diğer yarışmacılar da konuşmaya başlayacakları vakit de, tıpkı Merve gibi aynı hukuki sürece gireceklerinin farkındalar ve bunların hepsi gazete yorumlarında dilden dile dolaşıyor.Yok SMS'lerde dönen entrikalar,yok adada yemek verilmemeler, yok reyting için gerginlik çıkarma,..... listenin kabarıklığı gittikçe gidiyor.
Bu kadar dönen, üstü-kapalı gelişmelerden sonra bakalım yeni bir bölümü daha çekilecek mi bu yarışmanın?
Çekilse bile yine izlemem, bir kere o kadar süre televizyonun başında durup sadece bir programa odaklanmak, ya bu nasıl bir zihniyet arkadaş?
Sen beni niye 3 saatlik programına esir ediyon? o 3 saate ben belki 1 belgesel,hadi 1-2 tane CNBC-E dizisi ve bir tanede film izlesem daha çok keyif alırım açıkcası.
Hem bu son programlarda, mesela bir öncekinde Nihat Doğan sayesinde yarışma da işler sürekli kızışıyordu ve onun sayesinde "Nihat" isminin tamamen zedelendiğini düşünenler bile oldu, sanıyorum ki bu yüzden bu son bölümde yarışmacıların arasına Nihat Altınkaya getirildi ve o finali kazanan kişi oldu ki, isme yapılan aşağılanma ve zedelemeyi bir parça özür dileme edasında olduğuna inanıyorum.
Kusura bakmayın arkadaşlar ama, akşam 8'de başlayıp, 11 sularında biten bir programa ben ancak şunu söylerim, biraz ağzım bozmak zorunda kalarak:
HAYRI OLMAYAN KİLİSENİN PAPAZINI S...YİM.
Bir M. Ata Sözüdür bu. :) :)

Hiç yorum yok: