6 Temmuz 2011 Çarşamba

İstanbul'un Bitmek Bilmeyen Trafik Çilesi

Her geçen gün büyüyen İstanbul için artık şu soruyu sormaya başladım, şehre göç edenler insanlar mı yoksa vasıtalar mı? 20 Milyonu geçip geçmediğini bile algılamakta güçlük çektiğim şu tarihi kentteki araç sayısı hergün daha da fazla artmakta.Bu araçların kaynağı nereden geliyor peki?Hergün ekmek satar gibi araba satıyor Araba firmaları, sürekli yeni modeller çıkıyor ve eskisi bir köşeye bırakılıyor, daha sonra onlarda değer görüp tekrar yollara çıkıyorlar.
Normal vasıtaların dışında, belediyenin kendi araçlarıda bu trafik selinin ortasında kalıp, kimi zaman kargaşadan sıyrılmak için her türlü yönteme başvuruyorlar.Vasıtaların yanında birde yol çalışmaları var tabii ki.
Bunların hepsi bir araya gelince gel görki trafik tıkanmasın.
Bunlardan birine şahit oldum dün iş çıkış saatinde.Anadolu yakasına gitmek üzere otobüsüme bindim ve dura-kalka Zincirlikuyu'ya, yani İstanbul'un şu anda Trafik akışının ana arteri olan bölgeye zorda olsa vardım.Zincirlikuyu'da, herkesin bildiği gibi İstanbul'u, Avcılar'dan Söğütlüçeşme'ye kadar bağlayan düz bir hat mevcut-ki bu hatta METROBÜS Hattı denir- ve bu bölgede bu hattın makas noktası, ve pek tabii trafiğinde en pis durumda olduğu bir bölge.İnsanlar özellikle zamandan tasarruf etmek için bu METROBÜS'lere koşuyorlar ve bu araçlardan tahminimce 150-200 kadar var olması gerek.Buna rağmen, Zincirlikuyu Metrobüs Durağı-ki "METROBÜS" kelimesi bana çok saçma geldiği için ben bunları "MEBÜS" olarak tabir ediyorum- o kadar yoğun insan seline maruz kalıyorki, söylenecek söz bulunmaz artık.
Gayrettepe Metro hattı ile Zincirlikuyu durağını bağlamak için yapılan yol yapım çalışmalarıda yolu iyice kitlemiş durumda.
Dün akşamda olan bu idi, Boğaziçi Köprüsü'ne açılan son yolu bir şekilde kapatmışlardı ve trafiği hemen yandaki alternatif yola aktarmışlardı.Bu yüzden trafik diğer günlere nazaran daha bir yoğun hâle geldi.
Yanımızdan geçen araçlara bakıyorum arada bir ve düşünüyorum.Kiminin altında lüks ötesi araçlar var, kiminin altındada normal araç var, sonuçta hepsinin derdi aynı...
Altımda ister bir AUDI-Q7 olsun, ister bir BMW 745İ olsun, isterse de bir ANADOL olsun,... önümdeki trafik berbat olduğu sürece kullandığım arabanın pek bir önemi kalmıyor.

Hiç yorum yok: