19 Aralık 2013 Perşembe

Kurdun Sessiz Kulakları

    İstanbul gibi koca bir şehirde, kim bana oldukça sessiz ve sakin bir sabah mekanı söyleyebilir?Tamam, heryerini bilmiyorum bu büyük şehrin, muhakkak şehrin en dip ve yemyeşil alanlarla örtülü bölgelerinde sessiz ve sakin alanlar vardır.Peki bu alanlardan, insanların ve arabaların seslerini izole edebilse idik, o zaman nasıl olurdu?
    Ben bu sabah Suadiye'de idim, efendim İstanbul'un Anadolu Yakası'nın bir numarası olan Bağdat Caddesi'nin bir bölgesi olan Suadiye'den Şaşkınbakkal'a kadar olan sahildeki yolda, topu topu birkaç saniye-ki bana göre 30 saniye- kadar bir süre boyunca, normalde yoğun olan sahilyolu trafiğinde, bir tek araç bile bulunmadı bu kısacık zaman aralığında.Peki o bomboş yol yanınızda uzayıp giderken, bu birkaç saniyelik zaman zarfında, ne duyabilirsiniz?
    Cevap olarak, rüzgarı, adalara doğru uçan kuşların melodilerini, uzaktaymış gibi görünse de hemen yanıbaşınızda olan denizin dalgalarını duyabilirsiniz.
Nasıl ama?
    İnsanların ve arabaların olmadığı birkaç saniye, ne kadar da iç açıcı oluyor sabah sabah?Benim, işyerime gitmeden önce bir yarım saatlik boş vaktim oluyor çoğu sabahlar.İstanbul'un Adaları'na karşı oturup, hemen arkamdan akmakta olan yolun seslerini izole edip, kendimi önümde uzanan manzaraya verebilirim.
    Ne yapabilirim ki, bir kurdun kulaklarına sahibim ve buna ait birçok anım da var.
    En güncel olanını sizlerle paylaşabilirim.Bir ay kadar önce, evde masamda bilgisayar başında çalışır iken, hemen alt katımdaki komşumun odasından bazı sesler yükseldi.
    Alt komşum, Geleceğe Dönüş- Bölüm III'ü izliyordu ve daha filmin başlangıcı idi.Bir mesaj atarak kendisine "seyirler" diledim, teşekkür ettiği gibi, hemen ardından filmi kapattı.Çünkü yukarıdan benim duyduğumu anlamıştı, filmi izlemekten soğumuştu.Ayıp ettim, biliyorum, ama ne yapabilirim ki, bir kurdun kulaklarına sahibim.
    Kulaklarımız bize, çevremizi taramamızda yardımcı olan en büyük unsurlar, kulaklarımız bizim en uzaktaki bir sesi bile duymamızı sağlayanlar, ve kulaklarımız bizim bu sesleri-dalgalar,rüzgarlar,kuşlar,...v.b.- duymamızı sağlayan önemli unsurlar.

En güzel ve doğal sesleri duymanız dileğim ile.

Hiç yorum yok: