1 Aralık 2012 Cumartesi

Spor değil, İşkence Salonları Sanırım

İstanbul'da yaşamak zor mu?Mega kentin zorlukları göğüs kafesimize çok mu fazla baskı yapıyor?O zaman hemen bir spor(sipor) klübüne gidelim ve kaydımızı yapıp sağlıklı yaşayalım ve bu koca kente karşı dimdik ayakta duralım!

    Spor yapmak, koca bir şehirde ne kadar zor olabilir?Hergün çekilen trafik stresi ve diğer başka etkenlerden sonra bütün yükü atmak için bir spor salonuna gitmek, pek de zor olmasa gerek, diye düşünüyorum.
    Efendim, ben henüz birine bile üye olmadım ama fikir edinmek için birçoğuna gittim.Sonuçta maksat bilgi edinmek, en iyisi olmasa bile hiç olmazsa kriterlerimizi karşılasın.İnternet Dünya'sında Hürriyet, bu spor klüpleri için bir liste hazırlamıştı ve bende bu listeye göre İstanbul sınırları içerisinde bulunan salonları ziyarete gittim.Şimdi gittiğim salonlarda ki gözlemlerimi paylaşayım sizlerle.
    Sports İnternational:
    İlk gittiğim spor salonu burası.Şişli Cevahir ve Kadıköy Tepe Nautilus Alışveriş Merkezleri'nde şubeleri olan bu spor klübü mekan olarak beğenimi kazandı.Özellik Kadıköy şubesi mekan olarak çok iyi.Herhangi bir boğucu etki yaratmıyor üzerimizde.Cevahir şubesi, biraz kalabalık.Birkaç yıl önce, üniversiteden bir eleman ısrarla benide oraya üye yapmak istiyordu, ki aslında onun niyeti oraya takılan fit vücutlu ve seksi sporcu bayanlarla tanışma maksatı idi.Öyle bir amaç için yazılacak değilim, başkasının sapıklığı için.
    Ondan sonraki günlerde gitmiştim Cevahir şubesine.Cevahir zaten kendi çapında büyük bir AVM, ve Şişli gibi merkezi bir konumda ki burdan siz çıkarın neden o şubenin normalden fazla kalabalık olduğunu.Tabii Kadıköy'de merkezi bir bölge ama Kadıköy şubesi hiç kalabalık görünmedi gözüme, hemde öğlen saatlerinde gitmiş olmama rağmen.Ne tür insanlar gidiyor diye bir soruya cevap vermek doğru değil.Her türden insanlar gidebilir bu salonlara.Bu spor klübünde ben gâyet normal, işinde gücünde insanların gittiğini gördüm.Tabii Cevahir şubesinde fazladan ortam edinmek için ve benim o eleman gibi düşünce ile gidenlerde vardı, gördüğüm kadarı ile.Liseden bir arkadaşım burası için şöyle bir cümle söylemişti bana: "Havuzu olmayan bir klübe 1 milyardan fazla para vermem kanka!Ne vereyim o kadar parayı, havuzu olmayan klübe?"
    Sports İnternational Klübünde sevmediğim tek özellik, üyelik sistemi ve açık fikirli olmamaları oldu.Her iki şubede de ısrarla üye olmam, ve üye formunu doldurup imzayı attıktan sonra fiyat konusunda konuşmam gerektiğini ısrarla tekrarladılar.Sanki askeri sırmış gibi fiyat konusunda tek bir miktar bile söylemiyorlar.Kadıköy şubesinde genç bir erkek personel benle konuşmuştu ve üye etmek için salondan çıkmama bile neredeyse izin vermeyecekti.Cevahir şubesinde ise genç bir hanım kız bana yardımcı oldu ve Kadıköy'deki gibi hiçbir ısrar yada zorlama göstermedi.Tam tersi salonu gezdirdi, bilgiler verdi ve salondan ayrılmamdan sonra geçen aylar boyunca bir kere bile üyelik teklifi için aramadı.Evet, bu spor klübünde personeller ısrarla telefon ediyorlar "xxx Bey/Bayan, lütfen gelin görüşelim, işte xxx tarihte o zaman bekliyoruz sizi salonumuza." diye.Kaç kere arandım ve kaç kere geri çevirmeme rağmen ısrarla üye etmek için her geri çevirmeme bir cevap bulup ısrarla bir tarihe beni davet ettiler.Tabii ki gitmedim.Sürekli sürekli gidip ne yapacağım ki?Konum olarak yakınınızda ise gidin derim ama fiyat konusunda her zaman baskın olun.
    Club Sporium:
    Sporium, hiç aklımda yokken, iş yerime yakın olduğu ve diğer spor salonlarından farklı olarak, direkt kendi tesisine sahip olduğu ve AVM gürültüsünden uzak olduğu için sonradan tercih ettiğim bir yer oldu.İlk görmeye gittiğim yer Akatlar şubesi oldu.Ki o şubesi şu anda Avrupa yakasında tek, Anadolu yakasına şimdi Ataşehir'de de açılıyor, sanırım henüz açılmadı.Sporium, diğer klüplere nazaran AVM sıkıntısını yaşatmayan tek klüp ve sadece klüp olarak da kalmıyor.Örneğin Akatlarda ki şubesinde tesis içinde sosyal etkinlik olarak faydalanabileceğiniz bir çok mekan var.Mesela Starbucks,Hayal Kahvesi, Fit-Stop gibi ve fazlası.Şimdi, buradaki sıkıntım şu oldu, arabası olanlar için şube ulaşılamayacak yerde gibi değil, ancak yayan olarak gitmek için biraz sıkıntılı.Akmerkez tarafından gidecek olan olursa, Zeytinoğlu caddesini boydan boya aşağıya kadar yürüyün, zaten klüp de aşağılarda bulunuyor.Yada Taksim metro sistemini kullanarak 4. Levent'e gelirseniz, oradan her saat başı bir servis klübe doğru yol alıyor.Şu anda bir araba sahibi değilim, tabii bu da bana engel değil, buna rağmen gittim ve gördüm.
    Mekan çok güzel.Birkaç üyeden duyduğum kadar yalancıyım, ama soyunma kabinleri ve duşların biraz yetersiz olduğunu dile getirenler vardı, yoksa üst kattaki salon oldukça güzel, aletlerin yerleşimi ve ekipmanlar da oldukça etkileyici.Hem kapalı hemde açık yüzme havuzu var tesisin.Tabii burasını biraz yüksek derece sosyetik bir tesismiş gibi görmek de mümkün, çünkü gittiğim gün ilk izlenimim öyle oldu.
    Havuz bölgesinde sanki her biri bir Adriana Lima yada Miranda Kerr kopyası -yada gibi gibi- imişçesine uzanan bayanlar gördüm.Yok eleştirmiyorum, ama önceden gitmiş olan yada diğer tesisine gitmiş olan birkaç yakın arkadaşın düşüncesine göre yorumladım.Zaten herkesin isteği ya spora gitmek yada spor ortamına gitmek olacaktır, başka da ne olabilir ki?
    Personel oldukça cana yakın ve yardımsever ve fiyat konusunu da hemen önünüze sunuyorlar.Fiyatı burda versem mi vermesem mi emin değilim.Biraz yüksek, evet biraz yüksek, ama Hillside klübünün kadar yüksek değil.

    Oraya giden bir personel arkadaş vardı çalıştığım iş yerinden, o söylemişti oranın fiyatını.Orasını zaten direkt olarak pas geçtim.Bana söylenen fiyat 5000 TL'nin biraz üstü idi.O kadarını da veremem kusura bakma, ha imkanım iyi olur o zaman düşünürüz.Sporium'un birden fazla üyelik seçenekleri var ancak o anki şartlarda bana biri bile uygun olmadı çünkü, hem iki yaka arasında sürekli git-gel trafik işkencesi, sabahın erken saatinde işe gitmek için çıkmak ve üstüne üstlük Cumartesi günü bile işe gidip çalışmak zorunda kalınca geriye kalan tek gün Pazar günü içinde yüklü bir para vermek resmen eşeklik olur.
    Haftasonu üyeliğini alsam bile yinede Pazar gününden faydalanamıyordum.Çalıştığım yere bu yüzden biraz sinir olduğumu söyleyebilirim, ama sonuçta itibar ve hayatımı geçirmek için çalışıyorum herkes gibi.
    Sporium personeli sürekli arayan sevgili gibi, sizi hiçbir şekilde rahatsız etmiyorlar.Telefonumun bir kere bile arandığını görmedim, ama Sports İnternational 10 seferden fazla aradı.Bostancı ve Akatlar'a yakın olanlar bu klübe gitsin derim.10 üzerinden 7-8 veririm bu klübe.Gelelim bir sonrakine.
    Essporto :
    Essporto, Metrocity AVM'sinin hemen üzerinde yer alan ve sanki dar bir alandaymış hissi vermesine rağmen oldukça geniş atmosfere sahip bir spor salonu.Ulaşım olarak da kolay ayrıca.Bırak aracını Metrocity'nin park yerine ohh...


    Essporto'da, tıpkı Sporium gibi yüzme havuzuna sahip ve personeli de Sporium gibi dostane ve her şekilde bilgilendiriciler.Girişte öncelikle sizi yüzme havuzu selamlıyor ve arkasında da Gym alanı var.Hatta AVM'nin hemen tepesindeki bölgede isterseniz yürüyüş bile yapabilirsiniz.Yürüyüş parkuru ve tenis kortları hemen AVM çatısının üzerinde.Essporto'da sanki Metrocity yapılırken plana daha baştan dahil edilmişçesine oraya yerleştirilmiş bir salon, her ne kadar AVM etkisi olsada içinde, kendini Sporium gibi gösterebiliyor bir parça.
    Dışarıdaki bölgesinde muhteşem bir İstanbul manzarası ile başbaşa kalmanız garanti.Ben gittiğimde akşam saatleri idi ve açık bir gecede çok güzel bir İstanbul manzarası ile karşılaştım.Burada kafama takılan, mekandan çok, insanlar oldu.İnsanlar sanki sıcakkanlı değil gibiydiler.
    Yani, mekanı gezerken yanından geçtiğim insanlar, sanki bir canavar yada biçimsiz varlık gözüyle uzak ve soğuk bakıyorlardı.Yakınlarımdan ve arkadaşlarımdan birinin bile oraya gitmediğini bildiğim için burası hakkında detaylı yazamacağım.
    Fiyat konusunda ise, Essporto sürekli olarak kampanyalar ve ani üyelikler yapıyor.Orada bana bilgi veren bayan, öyle çok fazla olmasa da en fazla 3-4 kere arayıp hiç uzatmadan sadece fiyat konusunda ki yenilikleri söylüyordu.Sporium'dan daha aşağıda hatta Hillside fiyatının yarısına yakın bir fiyat.Taksit imkanı da yapılabiliyordu, ancak o zamanda da şirketin maaş ödemelerinde gecikmeler yaşandığı için Essporto'da elimden o an için kaçmış oldu.Tamamen değil, belli olmaz aklım, birde bakmışım ki kayıt olmuşum oraya.
    Essporto bir şubesini de Anadolu yakasında Acıbadem'de açtı, ki Acıbadem'de hemen Kadıköy'ün yukarısında sayıldığı için oldukça yakın.
    Mars Athletic Club :
    M.A.C. klübü diğer klüplere nazaran daha bir elit gibi duruyor.Öncelikle bu klüpte içerisini göremediğimi söylemek isterim.Nedense kabul etmediler, diğerlerine oranla çok şaşırdım burdaki tutuma.İç mekanı göremesem bile yinede giriş kısmına göre yorumlarsam eğer, mekan olarak M.A.C. oldukça rahat bir atmosfer sunuyor.Tabii ben G-Mall'daki şubesine gittim.Bir şubesi de benim bildiğim Kanyon AVM'sinde bulunuyor ki buraya da sürekli olarak ünlülerin gittiği söyleniyor.
    İnternet Dünya'sında da özellikle bu klüp için böyle tanımlanıyor.Ben tarafsızım, açıkcası kim gidiyor yada gitmiyor benim için önemli değil.Rahat hissetmemi sağlayacak bir ortamı ve yardımsever bir personeli olduğu müddetçe bir sıkıntım olmaz.Fiyat konusunda M.A.C.'da, Sports İnternational dışında diğerleri gibi açık görüşlü, yani fiyatlarını ve uygun üyelik seçeneklerini hemen verdiler.
    Fiyat, nasıl diyebilirim ki,....Hillside ile Sporium arasında, ama üyelik seçeneğine göre ve pazarlık yapmanıza bağlı olarak değişiklik gösterebilir.
    Sonuca bakarsak eğer, hepside çok iyi imkanlar tanıyan 4 adet spor klübü var size yazmış olduğum.Eksikleri artıları varda yokda, sonuçta hangisini seçileceği size kalmıştır.

Hiç yorum yok: