1 Eylül 2011 Perşembe

Uçur Beni Ey Sabiha...



Ağustos ayının son haftası Sabiha Gökçen Havalimanı'na gittim, bir akrabamı karşılamak için.Havaş ve onun yeni kopyası Havataş'ın dışında, havaalanına ulaşım yapan bir hizmet daha var, Büyükşehir Belediyesi'nin otobüs servisi E-10 hattı.İki alternatif ile-TEM'den kısa olarak yada E-5'ten uzun olarak- alana varmak mümkün.Tabii saatlerini yakalayabilirsek.Ben E-5 saatini yakaladım ve akşam trafiğini de hesaba katarak 50-55 dakika sonra alana vardım.Ben yolcu karşılamak için alanda idim, benim dışımda herkes uçağına yetişmek için koşturuyordu.Kimisi son sürat koşturuyor kimisi dışarıda oturmuş sigara keyfi yapıyor, kimisi de yolcu uğurlama ve ağırlama ile uğraşıyordu.
Bir havaalanı ortamı düşünün, 24 saat boyunca uyumayan küçük bir şehir önümüze serilir.Güvenlik biriminden, kontrol kulesi yetkililerine kadar hemen hemen her üyesi uyanıktır.Havaalanlarında hep geçerli şu kural vardır: Uçağın hareketinden, yaklaşık yarım saat yada bir saat önce alanda olunması zorunludur.Çünkü uçak kaçtı mı, geri dönüpde alacak imkanı olmaz.Alana her gidişimde görürüm bu hataya düşen insanlardan.Uçak tam kalktı kalkacak iken alana varır, ve check-in ile bavul yerinde vakit kaybedip uçağı kaçırınca suçu hemen yetkililere atarlar.Bu gidişimde de tekrar bir-iki örneğine şahit oldum.
Ya arkadaş bir günde alana, saatinden iki-üç saat evvel gitseniz ne kaybedersiniz?Alın elinize bir-iki dergi, vardığınızda vakit geçirebileceğiniz onlarca aktivite yada birşeyler atıştırabileceğiniz bir sürü mekan var havaalanlarında.Ama bizim insanımız buna da bir bahane buluyor, Vay efendim "Ne işim var benim 2-3 saat öncesinden alanda?" gibi bir bahane hep hazırdır.Hele birde İstanbul gibi trafiği çökmüş bir şehirde havaalanına ulaşmak tam bir işkence oluyor.Genelde havaalanlarında-ki bahsettiğim Atatürk ile Sabiha Gökçen oluyor-sorun yaşayıp sonra yetkilileri taşlayıp suçlayan ve azarlayan hep bizim türk yolcular oluyor.Beklediğim yolcu Adana'dan saat 22:20' de havalandı ve Sabiha Gökçen'e gelmesi 23:30'u buldu.Otobüs gibi hemen inilecek bir araç değil uçak; daha aprona yanaşacak, motorları susacak, platform yanaşacak, sonra bavullar platforma gönderilecek,...v.b. Kısacası o binadan çıktığımızda saat 00:40'ı buldu.Siz siz olun, havaalanına gideceğiniz vakit, ne olursa olsun erken çıkmaya ve vaktinden önce alanda olmaya çalışın.

Hiç yorum yok: