İstanbul ne kadar
güzel şehirdir, öyle değil mi?Hemen ortasından iki kıtayı ayırarak akmakta olan
incecik İstanbul Boğaz’ı ile ayırmaktan çok, iki kıtayı birleştiren ve şehrin
en değerli siluetini ön plana çıkararak, çok değerli bir şehre sahip olduğumuzu
gösteriyor.
Ne kadar da güzel
oluyor değil mi sevgili İstanbul insanları?Sabahları kalkıp işe giderken, o
denizin kokusunu, serinliğini ve üzerinden uçmakta olan kuşlarının gürültüsü
eşliğinde, sanki hiç bitmeyen bir müzik orkestrası şenlendiriyor
bizi.Uyanmamıza yardımcı oluyorlar.Onlarca insanların yavaş yavaş uzaklaştığı o
görkemli vapurları ile İstanbul her gününü ayrı bir zevkle yaşıyor…Bir saniye
demin ben, “yavaş yavaş uzaklaşmak” terimini mi kullandım?
Hay aksi, hoş
görün beni, doğru ya, artık İstanbul’un gerdanlığının altından tünel ile
trenlerimiz Asya’dan, Avrupa’ya geçebiliyor ve bu sayede yüzyıllık bir hayal ve
arzu projesi gerçekleşiyor.
Gerçekleşti.Marmaray
adındaki, en yeni metro ağımız olan bu tünel sistemi, en sonunda açıldı.Asya
kıtasında, Ayrılıkçeşme durağından başlayıp-ki bu durak aynı zamanda Kartal-Kadıköy
Metro hattına da bağlı olup- Üsküdar’ı da geçerek, boğazın altından doğruca
Sirkeci’ye doğru gitmekte ve hemen arkasında Yenikapı ile Kazlıçeşme durakları
ile, şimdilik beş durakla hizmete açılmıştır.
Beş durak dediğime de bakmayın, şu anda
Sirkeci durağı yetiştirilemediği için kapalı.Gittik de gördük geçenlerde.Hem
Sirkeci’de iki çıkış var, birisi de Çağaloğlu bölgesinde, ki hemen yanında bir
kırtasiyeci var ki, oraya yakın zamanda bir arkadaşım ile yine uğrayacağız.
Sirkeci’nin
dışında, şimdilik sistemi, boğazın altından geçme kısmetim henüz
olmadı.Arkadaşları bırakmaya, Üsküdar’a kadar gidip geldik, gerçi Ayrılıkçeşme
ile Üsküdar arası da bir hayli varmış gibi geldi bize binişimizde.Tren bir
türlü varamayınca, tedirgin olduk.Karşı yakadaki duraklar nasıl dekore
edilmiştir bilemiyorum, ancak Üsküdar için söyleyeceğim birkaç gözlemim
var.Öncelik olarak, aşağıdaki bölgede, yani trenin gelmiş olduğu bölgede
oldukça fazla ve gereksiz ölçüde boş alan var, aynı boşluk bir üst seviyede de
var.Ordaki bekçilerden birine sorduğumuzda ise, adam bize karmaşık cevaplar
verdi.Taksim metrosunu bilirsiniz, özellikle Gayrettepe yada Levent duraklarını
bilirsiniz.Aşağıda, birkaç ufak stand mevcuttur.İster kahve olsun, ister sabah
sabah sıcak simitler olsun, hiç olmazsa tren gelene kadar oyalanacak bir
şeyiniz oluyor.Marmaray’ın Üsküdar durağı niçin o kadar büyük anlayamadık.Ha şu
var, durağın bir çıkışının Harem Otobüs Terminaline kadar uzanıyor dediler.Gerçektende
aşağıda baktığınız zaman fark etmiş olabilirsiniz, platformun uzunluğu
neredeyse yarım kilometreyi buluyor, belki biraz geçiyor bile olabilir.
Gelelim, işin kötü
kısmına.Bu yepyeni tünel altyapımız açıldı açılmasına, ancak açılışı o kadar
erkene ve aceleye getirildi ki, “Neyimiz doğru düzgün çalışıyor şu anda?”
sorusunu sorası geliyor insanın.Daha ilk günden arızalar ile güne uyanan yeni
metromuzun güvencesi hemen test edilmiş oldu.Bu arada, iki gün ücretsiz olacağı
söylenirken, açılışını yapan baştaki yetkilinin on beş güne çıkarması süreyi,
sistemin meraklı yolcuları üzerinde daha fazla baskı yaptı.Canlı yayında bile
birden arızalanan Marmaray, bir anda, meraklı insanların akınına uğradı.
Efendim, yani o
tünelde, yani denizin alt kısmında bulunan kısmında, Allah aşkına ne görmeyi
umuyorsunuz? Camdan bir bölme sayesi ile dışarıda görünen boğazın tabanını
mı?Yahu orada hiçbir şey yok.Bu sistemi açanların afedersiniz öküzlükleri
çünkü.Sen tut, ilk seferde, hattın ortasında, yani tünelin ortasında treni
durdurup oraya plaketi as, reklamını yapa yapa.Sonrada insanlar, orada ne
olduğunu merak ediyorlar.Haberlerde açık açık gördük.Amcam, merak ettiği için
gelmiş ve binmiş.Millet meraktan, trenin orasını burasını elleyerek
Tamam, neyse
geçelim treni şimdi, hiç olmazsa biraz dekorlara bakalım.O koskoca boşluğa
sahip olan Üsküdar istasyonunda mesela, hattın açıldığı günün akşamı olan
gökyüzünün bir görüntüsü, duvarlardan birinde seramiklerle görsellenmiş.Gittik
okuduk, gerçekten çok güzel bir işçilik olmuş.
Birde şunu fark
ettik ki, Kadıköy-Kartal metrosuna bağlanan bu hat ile yolcu sayısı inanılmaz
derecede arttı.Belli oluyor.Kartal yönünden gelen yolcular, Ayrılıkçeşme’den
Marmaray’a binipde direkt olarak karşıya geçebiliyorlar.Gerçi Sirkeci tam bir
merkez istasyon olması gerekir iken, şu anda kapalı.Umarım yakın zamanda
açılır.
Üsküdar’da ki
motorcular ve vapur hizmetleri sanırım biraz darbe görmüş olacaktır.Alttan
trenle 4-5 yada 6 dakika da tarihi yarımadaya varıyor iken sen, vapura binipde
Eminönü’ne gitmek için 20-30 dakikalık vapur yolculuğunu çekmek ister
misin?Gerçi alttan giden şu anda beleş.Tabii, alttan gidene de, işimiz
düştüğünde binecek olsak bile, kimi zaman vapurunda keyfini kaçırmamak
olmaz.Sabah sabah, tertemiz deniz havasını bize yaşatan ancak bir vapur
olabilir.Bunu alttaki trende hanginiz tadabilir?Hiç sanmıyorum.
Bu arada, ücretsiz
geçişin bitmesine az kaldı.Eğer karşıda işiniz var ve hattı kullanmak amaçlı
olarak binecek iseniz binin lütfen.Yoksa araçta arıza duyurularını daha çok
duyacağız.
İstanbul'un en güncel Tramvay-Metro-Teleferik-Metrobüs Güzergah tablosu |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder