28 Ağustos 2013 Çarşamba

Unique Felsefe


    Birkaç gün önce, yazlık tayfamızdan biri ile görüşmeye gittim.İstanbul genelinde trafik ve toplu taşıma her zaman sıradandır.Birkaç tartışma yada güzel bayanlar hariç, sıra dışı bir gelişme olmaz, kendimce.Ancak birkaç gün önce metroda yolculuk ederken, ilginç bir şey gördüm.Bir bayanın kolunda dirseğinin hemen üzerinde “İHEYİ” kelimesi vardı.
    Şimdi dersiniz bana, “Ne alaka?” diye, hak veririm size, ne alaka diye.Bu kelimeyi en son, üç sene önce İzmir’in bir kazâsında birinin düğününde, bir arkadaşımın kolunda görmüştüm ve o, bu kelimeyi, gizemli bir felsefe olarak bana anlatmıştı.
    İlk başta, dedim acaba bizim büyük insan mıydı o karşımdaki…Çünkü bir başkasında beklemiyordum bu kelimeyi.O arkadaşım da, kısa bir süre önce, tamamen bağımızın koptuğu bir grubun üyesiydi ve kelimeyi gördükten sonra şöyle kısa bir an düşündüm, acaba nerelerde ve ne yapıyordur?Grup ile hâla bağı var mı yoksa araları bozuldu da ayrıldı mı?Eğer şeytan kazansaydı, şimdiye o büyük insana ulaşmış ve hal-hatır sormuş olurdum çoktan, ancak bir kez büyük söz ettik bir daha grup ile iletişime geçmeyecek ve varlıklarını asla hatırlamayacaktım.Yani bu büyük insan ile de vedalaşmam demekti.Biz dönelim şu felsefeye şimdi…
    Büyük insan arkadaşımın dediği kadar var.Ne demek bu “İHEYİ” kelimesi?Anlamı nedir, sıfat mı zarf mı?Neyin felsefesi yada neyi içeriyor?
    Daha detaylı olarak sorup da, keşke öğrenseydim, hiç olmazsa ne olduğunu bilmiş olurdum.Tabii dalgasına, her şeyi bileceğiz diye bir kural yok, bağımı koparttığım grubun her şeyi bilmek istemeleri dışında.Geçelim onları.
    Büyük kütüphanemiz yüce Google üzerinden bir arama yaptığım halde, bulabildiğim tek kaynak birkaç “İheyi” soyadlı sosyal medya profilleri, Youtube üzerinde “Radyo İhey” olarak geçen bir-iki şarkı ve birkaç alışveriş sayfasında İ-Hey-İ olarak oluşturulmuş profil isimlerinden başka hiçbir açıklama bulamadım açıkcası.
    Bizim büyük insan arkadaşa, şapka çıkarırım buradan, eğer beni okuyor yada görüyorsa, çünkü edindiği felsefe her şeyiyle tam bir gizem ve daha fazla kurcalamadan, tüm gizemini ona bırakıyor ve selamlar diliyorum.

Hiç yorum yok: