30 Ağustos 2013 Cuma

Moda Caddesinde Bir Akşam


    Geçen Çarşamba akşamı, yani Arsenal’in Fenerbahçe’yi evinde 3-0 rezil ettiği maçın olduğu akşam yolum Moda’ya düştü.Bir süre kadardır Moda’yı da görmemiştim, hem benim içinde bir değişiklik olacaktı.Orada bir mekana gittim ki, mekan demeye bin şahit istese de her ay belli bir miktarı kazanan bir mekan.Ha dışarıdan çok da şatafatlı değil, ama gelen geliyor, yemeğini yada çayını mideye indiriyor.Neden derseniz, çünkü orası Moda, ve insanlar sürekli olarak dışarıda oturuyorlar, sanki evler lanetli ve herkes kendini dış dünyaya atmış.Aslında güzel bir şey, çünkü sürekli dışıarıdasın ve yeni insanlar ile tanışıyor yada karşılaşıyorsun, ben bile sadece 1-2 saat oturdum ama yüzden fazla insan gördüm, yürüyen, konuşan, sohbet eden yada çayını içip tavlasını oynayan…v.b.
    Kadıköy’ün bir eklentisi gibi duran ve meşhur Barlar Sokağı’nı da içine alan Moda bölgesi, aslında yaşanılacak kadar güzel bir yer, hatta eski kız arkadaşım bile Moda’da küçük-ama ona göre Dünya’lar kadar büyük- bir daire de oturuyor, gel gör ki Moda’nın içinde ve anladığım kadarıyla her bir akşamı ayrı bir eğlenceli ve çoşkulu.
    Dün akşam yine oraya gittim.Kadıköy-Kartal Metro hattının açılması aslında bu açıdan işime yaradı.Kadıköy çıkışlarından birisi Moda’ya o kadar yakın ki, yürüyerek sadece 5-10 dakika, o da bir şey değil yani.
    Gelelim gitmiş olduğumuz mekana, yada kafeye.Aslında güzel bir mekan, hoş, sade ve ferah gibi.Ancak, anladığım kadarı ile kasa başında duran bayan mekanın sahibi ve müşteriye karşı saygısı koca bir sıfır.Çalışan personel, sıcakkanlı olsalar da, kasadaki bayan  kusura bakmasın gözümden düştü.Saygı göstermemesi bir yana, sanki ödemeyi yaptığım anda mekandan kovacakmış gibi idi beni dün akşam.
    Bendeki de ayrı bir ahmaklık, ne işin vardı da gittin oraya, öyle değil mi?Ama arkadaşım ile orada buluşacaktım, ve uzun zamandır Moda’yı da görmüyordum.Tabii bazı mekanlar hâla açıklar ve popülerlikleri devam ediyor.Özellikle Barlar Sokağı her akşam çoşuyor.
    Mekanı görmek isterseniz, şu koordinatlara ulaşabilirsiniz.( 40°59'7.35"Kuzey Enlemi- 29° 1'29.66"Doğu Boylamı)

Hiç yorum yok: