1 Kasım 2012 Perşembe

Sarı Çizgiyi Geçmeyin Lütfen...!!

       Aradan onca zaman geçmesine rağmen, her insanın görmek isteyeceği en önemli yapılardan biridir bizim güzelim İstanbul'umuzun incileri olan boğaz köprüleri.Fatih Sultan Mehmet ve abisi olan Boğaziçi köprüleri, öncelikle İstanbul'u, ardından da Asya ve Avrupa olmak üzere iki büyük kıtayı birbirine bağlayan, Dünya üzerindeki sayılı asma köprülerden biridirler.

       Yapıldıkları yıllardan beridir üzerlerinden geçmedik araçlar,yapılmadık koşular ve geçmedik insanlar kalmadı.Ha, birde atlamadık insan da kalmadı diyerek, köprülerin intihar oranı yüksek olan geçmiş sicillerini de ekleyelim.Normal de köprüde araç durması yasaktır ve köprü sürekli olarak kameralar ile gözlemlenmektedir ama atlamak isteyen, her türlü imkanı buluyor, ya bindiği aracı orada durduruyor yada bindiği taksiciyi tehdit edip zorla durduruyor ve hemen soluğu parmaklıklarda alıyor.Yakınını çağırıp konuşmak isteyen zaten reklam için çıkıyor genelde, ama kimileride harbi çıkıyor ve atıyor kendini.Ha, şimdi bu yazmış olduğum iyi birşey mi?Tabii ki değil, insan neden canına bu kadar kolay bir şekilde son vermek istesin ki?
       Arkamızda bırakmakta olduğumuz Ekim ayı içerisinde, Taksim Metro'sunda meydana gelen bir hadise ile ilgili yazacağım.Akşam iş çıkışı saatlerinde, bir bayanın gelmekte olan aracın önüne kendini son anda atması üzerine tüm metro hattını kilitleyen bir intihar vakası oldu.İstanbul'da yaşayan herkes bilir.Metro'da, tüm duraklarda sarı çizgiler var tren yoluna atlamamak yada düşmemek için.Ama metro hattımız o kadar yoğun ki millet birbirinin üstüne yüklenirmişçesine abanıyor, tıpkı Metrobüs duraklarındaki gibi.Sarı çizgi, tren ile insan arasındaki güvenliği nasıl koruyacak?
      Gerçekten de saçma bir uyarı sistemi var karşımızda.Ve bunun bir çözümü de var, alın size örnek.Taksim-Kabataş arasında hergün gidip gelen Füniküler hattındaki ikincil kapılar.Ordaki kapılar, ray hattı ile yolcu arasında tamamen bariyer gibi işliyor ve tren gelipde inenlerin kapısı kapanmadan o kapılarda açılmıyor.Bu sistem sadece füniküler hattına yapılmış, peki diğer metro hatlarımıza neden yapılmıyor?
      Belediye için masraflı bir şey mi bu?Kaç tane durağımız varki İstanbul Metro ağımızda sanki?100 mü, 200 mü?Abartmayalım, görende sanki Tokyo yada Moskova metro ağları ile yarışıyoruz!!
      Duraklarımız oldukça uzun, bunun farkındayım.O kadar uzun dırak yüzünden eğer belediye bu ek önlemi yapmak istemiyorsa, o zaman Allah yardımcımız olsun da başka vakalar görmeyelim.
      Ama acı bir gerçek varki, buna ben her seferinde şahit oluyorum metro hattını kullandığım zamanlar.Sarı çizginin uyarısı yerlerde göze bata bata dururken millet trenin gelişine, hattın içersindeki tünelden sertçe esen rüzgarıı yüzünde esişine, gelmekte olan trenin ışığının duvarlarda parlamasına veya daha başka sebeplerden, her zaman çizgiyi geçen birkaç kişi oluyor.Yaw kardeşim, Allah göstermesin kazara ayağın kaysa yada biri sana çarpsa, hatta düşüp de nasıl çıkacan hemen geri?

Meşhur Sarı Çizgi Güvensizcesine Yerde
      İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin en kısa sürede tüm duraklara Taksim-Kabataş hattındaki ek önlemi, tüm duraklara hemen monte etmesi lazım.Çünkü şu anda sözüm ona güvenlik diye bir şey yok metro hatlarımızda.

Hiç yorum yok: