1 Kasım 2012 Perşembe

Finale kalan İki Tabletimiz...!!!

      Tablet piyasası her geçen gün artıyor.Tablet, tablet derken elimizde yakında tek olacak olan oyuncaklar tabletler olacak bu gidişle.Peki tablet almak istiyorsak hangisini alacağız?Hadi buna bir kafa yoralım.
      Eski yazılarımdan birinde bunu açıklamıştım.Hatta kendim almak istiyordum, ama kesin emin olamadım.Şu anda bile aslında seçtiğim tablete rağmen yinede kesin emin değilim.
      Geçenlerde, Turkcell kampanyalarına gözüm takıldı, birden çok çeşit var ve ikilem arasında kalmak oldukça kolay.Gelelim seçeneklere, Acer İconia Tab tek başına savaşan bir tablet, İPAD ve İPAD-2 ise zirvede oynuyorlar, Samsung Galaxy serisi ise zirveyi zorluyor ve Acer gibi Dell'de tek başına savaşıyor(Gerçi Dell ile ilgili tek bir düzgün bilgi bile bulamadım).Şimdi bunları açalım.
      Apple firmasının İpad serileri şu anda herkesin elinde bulunuyor.Ekran olarak göz büyülüyor, depolama kapasiteleri ile oldukça tatmin ediyor kullanıcıları.Wi-Fİ, 3G ve Bluetooth gibi bağlantı seçenekleri de bünyesinde mevcut,İtunes zaten kendi içeriğinde bile oldukça fazla programlar ve uygulamalar var.
Eğer bu tablet İpad-3 olursa Tablet Dünyası Ağlar.
      Tablet dünyasında oldukça ince bir modele sahip.Peki bu kadar iyi noktalarına rağmen kötü yanları var mı?Var, flash desteği yok bir kere ve İtunes kendisi başlı başına bir sorun.Ofisteki patronumuza son haftamda İpad alındı ama İtunes üzerindeki neredeyse her gerekli programa kredi kartından para çekilmesi adamı çileden çıkardı.Geçenlerde aynı sorunu kız kardeşim de yaşadı, 6$'lık uygulama aldık ama parasını salak İtunes 3 gün sonra çekti ki kızın kartında 5$ kalınca sadece eksik olan 1$ yüzünden, ne benim kartımı ne annemin kartını nede başka bir kartı kabul etmediği gibi ödeme ücretini geri almadı ve kızcağızın hesabı sadece 1$ yüzünden kilitlendi.Ne diğer uygulamalara bakabiliyor nede yeni hesap açıp telefonu ona yansıtabiliyor.Şimdi İpad almamı öneren kişi çok çıktı karşıma, iyide al şimdi bu soruna bak.Ben böyle bir durumda gidipde İpad alır mıyım?Bunların yanı sıra herhangi eklenti girişi filan yok üzerinde.Yani hiçbir genişleme slotu barındırmıyor.Resim yada başka bir dosya yüklemek için ısrarla bilgisayar arasında bağlantı kurması mı gerekiyor?Kusura bakma İpad ama benim için sınıfta kaldın.
      Gelelim büyük rakibi Samsung'a.Galaxy serisi her nasılsa yavaş ama emin adımlarla ilgi görerek büyüyor.Tablet kavramını her ne kadar öncü olarak İpad gösterse de ona burun kıvıranlarda az değil.Galaxy ise şu avantajlara sahip, bir kere Flash desteği veriyor, bunun yanında SD kart gibi dahili bir genişleme slotu var içerisinde.İtunes gibi, Android tabanlı olan Galaxy'de bir sürü program barındırıyor.
      İpad gibi ince olmaması belki bir dezavantaj ama avantaj olarak İpad'e rakip olacak kadar güçlü bir rakip.Samsung kullanmış biri değilim, gerçi Samsung'a hastalık derecesinde ilgi duyan bir eleman vardı birkaç yıl önce.Samsung marka televizyonu ve telefonu vardı ve telefonunu da sanki çok önemliymiş gibi överdi.Geç şimdi gereksiz elemanı, dönelim ana konumuza.Belki benim için başlangıç olabilir tablet kullanma konusunda Galaxy.Şimdilik alternatif kabul ederim bunu.Gelelim bir sonraki tabletimize.
      Acer, tabletlerden çok bilgisayarları ile bildiğim bir markadır ve açıkcası çok iyi olduğunuda söylemek isterim.Kendi bilgisayarım da bir ACER ve açıkcası sırf tasarım için kendime bir All-in-One ACER almayı çok istiyorum.Tablet modeli ise, Samsung ile benzer özellikler içeriyor, ama sanki biraz daha mı kalın ne?Aslında kalın olmasının tek sebebi, tabletin yan tarafında bir USB girişi var.Efendim? Nasıl yani dimi?Resmen bilgisayardaki gibi bir USB girişi var.büyük kapasiteli Hard Disk'leri takabilir miyiz bilemiyorum ama Flash Disk'leri okuyabildiğinden eminim, yoksa hangi amaç için takmış olabilirler ki bunu!!Samsung gibi Acer'da 10 inçlik bir ekran ile geliyor.HDMI bağlantısı da mevcut, yani nereden baksam bu modelin üzeri tamamen girişler ve çıkışlarla dolu.Samsung dış görünüş olarak oldukça güzel, Acer ise biraz kaba gibi duruyor ama özellik yanında kalmıyor.





       Benim için finale kalan şu anda Samsung Galaxy ve Acer İconia oldu.İpad baştan kaybetti bile, Dell ile ilgili de doğru düzgün bilgi alamadım bile.Bunların dışında olan tabletler ise mesela Sony'nin var tableti ama fiyat olarak yüksek ve özellikleri finale kalan ikilim ile benzer.Yani pek bir değişiklik yok.O yüzden ne diyorum, finale kalan 2 tableti de en kısa sürede daha da bir yakından inceleyip hangisi en iyisi ise alıyorum.

Hiç yorum yok: