14 Kasım 2012 Çarşamba

Sabret yüklensin biraz...

İnternet dünyasında hız önemlidir.
Hemde çok önemlidir.
Bunun hızı arttıkça sanal alemden indirmek istediğimiz yada izlemek istediğimiz videonun hemen yüklenmesini yada hiç sıkıntı çekmeden kesintisiz izlenmesini isteriz.
İnternette bir araştırma yapmışlar ve ve ilk birkaç saniyede eğer video doğru düzgün yüklenemiyorsa kullanıcılar sayfayı kapatıyorlarmış.2 saniye bile beklemeye sabredemiyorlarmış.

Aslında buna birinci gözden şahit olduğumu da söyleyebilirim, iş yerimdeki ofiste iken muhasebecimiz,tercüman bayan personel arkadaşımız ve diğer ofis personeli büyüğümüz ile sürekli olarak net üzerinden izlenen videolar sayesinde 50 Gb'lık hız kotasındaki limiti o kadar kısa sürede aşıyorduk ki, resmen ay sonunda o sayı çok çok geride kalıyordu.Hem amirim, hemde patron şaşırıyordu, nereye gitti bu kadar Mb yada Gb diye?
Tabii kendimi de unutmayim, arada da ben ufaktan yüklemeler yapardım.
Yüklemeler olmasa da, netten video izlemek gerçekten çok kotalı bir iş.Ben OPERA kullanıyorum, mesela Youtube sayfasını, Opera üzerinden açıp da, herhangi bir video izleyecek olduğum zaman görüyorum ki, video aslında izlenmiyor, aynı zamanda bilgisayarın içine veri olarak da yükleniyor.Neyse ki film yükleme sayfaları ve programlar sayesinde artık Youtube'dan film yüklemek de kolay oldu.
İyi seyirler herkese... :) :)

Hiç yorum yok: