16 Ağustos 2012 Perşembe

Ağustos ve Eylül'deki Kitaplarım

       Yaz mevsiminin son ayına girmiş bulunuyoruz.Tabii ki çoğumuz yeni yaz aşkları edindi, çoğumuz yeni deneyimler ve beceriler edindi veya da yeni yerler gördü ve gittiler.Kimimiz ise belki yeni şeyler aldılar,yeni değişiklikler yaptılar hayatlarında.
        Ben yenilik olarak bu Ağustos ayı içerisinde, sadece birkaç adet kitap aldım.Gerçi bakmayın birkaç adet aldığıma, sayıca 10'dan fazla ve nasıl bir sıralama ile okumaya başlayacağımıda bayağı bir düşündüm.En sonunda en ağır ve kalın olanından başladım.

Efendim, okumakta olduğum ilk kitap Taht Oyunları'nın Buz ve Ateş'in Şarkısı 1. Bölüm kitabı.Oldukça kalın ve bir o kadar içeriği ağır bir kitap, daha baştan kafamda soru işaretleri bırakınca birkaç sefer başa dönüp yeniden okumaya başladım ki şu anda 100. sayfa civarlarındayım, ki kitabın kendisi 800 sayfadan fazla.Dizisini neden önceden izlemediğimi soran varsa hemen vereyim cevabı, işyerindeki amirim, kitabın diziden daha detaylı bir ortam oluşturduğunu ve kişinin zihninde daha anlaşılır bir ortam oluşturduğu düşüncesini paylaştı benimle ve diziyi önce izleyip sonradan kitabı okumakta olduğuna da bin pişman.
        Hadi ya!! Benim de içim cız etti şimdi.Şimdi bu kitabın serisi var, tıpkı dizinin olduğu gibi.1 sezonun kitabı tek kitap, 2. ve 3. sezonun kitapları ise ikişer kısım olarak raflarda bulunuyor ve ben normalde o tarzda sevmiyorum kitapları, ancak yayınevi 1. kitap şeklinde basımını yapmayacakmış 2. ve 3. kitapları.O yüzden el mahkumu olarak alacağız.Şimdi bu büyük serinin yanında aldığım ve sıraya koyduğum diğer kitaplara bir göz atalım:

  • Küçük Mucizeler Dükkanı ve Küçük Mucizeler Dükkanı'na Dönüş (Şimdi ben bu iki kitabı aldım ancak yazar,Debbie Macomber şu anda iki kitap daha çıkardı.Onlar bekleyecek biraz. )
  • Isaac Asimov ustanın büyük eseri VAKIF serisi (Bu muhteşem serinin aslında 2-3 kitabını yıllar önce almıştım çünkü o zamanlar tam bir Bilim-Kurgu manyağı idim, ancak kalan kitapları geçen senelerden sonra alıp seriyi toparlama isteğim geldi.Elimde olmayan kitaplarıda alıp seriyi baştan okuma arzumu biraz da eski aşkıma borçluyum, birazda onun gazı var.Çünkü o da benim gibi kitap hastası ve bu seriyi okumadan bu Dünya'dan göçmeye hiç mi hiç niyeti yokmuş.Hehe, kendisi öyle demişti bana.Hatta kendi bloğunda Asimov'un Vakıf eseri ile ilgili detaylı bir yazısıda mevcuttur.)
  • Büyük Dünya Mitoloji Ansiklopedisi, okuyacağım diğer kitaplardan çok daha kalın ancak aynı zamanda bana da çok yardımı olacağını düşündüğüm bir kitap olma özelliğini taşıyor.Birkaç yıl önce, roman yazma isteğim vardı ve o zamanlar çok istek ve arzu içinde yanıyordu bu düşüncem, şimdilerde ise o kadar ateşli değil ancak sönmüş bir düşünce de değil benim için.Mitoloji eskiden beridir merak ettiğim bir gizemdi benim için, ne varki doğru düzgün bir kitap bulamadım, şu âna kadar tabii ki.
  • Ece Vahapoğlu ve Kitapları, şu son 2-3 senede keşfettiğim ve yapmş olduğu başarılar ile göstermiş olduğu deneyimler ile tamamen saygıyı hak ettiğine inandığım bir yazardır kendisi.Aynı zamanda, hem kariyerinde başarılı, hem işinde saygı duyulan-aranılan bir insan hemde oldukça güzel ve genç bir bayan kendisi.Kitaplarında oldukça basit, aynı zamanda etkili bir anlatım dilleri sergilemekten hiç çekinmeyen Ece Vahapoğlu'nun yakın zamanda yeni kitaplarının da çıkacağına eminim.Ben ise, onun 60 Günde İdeal Vücut ile Yabancı Dil Öğrenme Yolları isimli kitaplarını şu günlerde çok merak ettim ve ilk fırsatta onlara başlayacağım.
  • Zaman Çarkı Serisi, başından beridir takibini ettiğim ancak bir türlü kitaplarını doğru düzgün bulup da toplayamadığım bir fantastik kitap serisi olmuştur.Neyseki şimdi yardımıma D&R mağazası yetişti, teker teker seriyi tamamlamaya çalışacam ve bu arada ilk kitabından da okumaya başlayacağım.Aslında kitabın yada kitapların içeriği ile ilgili pek bir bilgim yok, sadece Yüzüklerin Efendisi(Bu eser serisine hiç yorum bile yapmam çünkü tek kelime ile bir Şaheser.) ile Shannara Serisi'sinden(Ki bu seride en beğendim kitaplar Elf Kraliçesi ve Elf Taşları'dır.) sonra açlığını hissettiğim fantastik-kurgu boşluğunu bu serinin doldurabileceğini ümit ediyorum.Çünkü her bir kitap çok kalın.Şimdilik var bu seriye başlamama.
  • Zaman Çarkı, yukarıdaki seriden tamamen bağımsız, kitaplarında sıradışı konuları ele alan yazar Ken Grimwood'un eseri olan kitapta, ebedi yaşamın detayları kurgulanıyor.Bu yazarın önceden bir kitabını okumuştum.Sil Baştan isimli, çok sıradışı bir hayat tecrübesi anlatan bir kitap idi, ve ilk birkaç sayfadan itibaren etkilenmiştim.Düşünün bir, ölüyorsunuz ve geçmişinizdeki bir zamanda, atıyorum lise çağınızın ortalarındaki bir tarihte arkadaşlar ile takıldığınız günün akşamındaki olduğunuz yere dönüyorsunuz, içinizdeki bilinç öldüğünüz andaki 50-60'lı yaşların bilinci ama beden 20'li yaşlarda...Gerçekten sıradışı, okumanızı tavsiye ederim.
  • Geldik son kitabımıza, Hayali Yerler Sözlüğü isimli bir tür ansiklopedi bu ikili kitap setimiz.Aslında bunu, Büyük Dünya Mitoloji Ansiklopedisi ile aynı anda paralel olarak okumak istiyorum çünkü,  roman yazma isteğim vardı demiştim ya hani yukarıda, belki bu kitap da bir parça katkı sağlayabilir, hayal gücümüze. 

Aslında başlık bana biraz saçma geldi şimdi, bu kadar kitabı sadece Ağustos-Eylül ayı içerisinde bitirebilirmiyim ben acaba?Okuyalım ve görelim bakalım.
Herkese Sevgilerle.

Hiç yorum yok: